مراسم دعای سال نو در هند شماری کشته و زخمی به جا گذاشت

دست‌کم ۱۲ نفر در ازدحام جمعیت جان باختند و ۱۳ نفر زخمی شدند

این اتفاق در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد رخ داد و احتمال دارد شمار کشته‌ها و زخمی‌ها بیشتر باشد‌ـ AFP

در نخستین ساعات شنبه، در حالی زائران برای دعای سال نو در معبدی در شمال هند جمع شده بودند، دست‌کم ۱۲ نفر در ازدحام جمعیت جان باختند و ۱۳ نفر زخمی شدند.

یک مقام دولتی به خبرگزاری فرانسه گفت این اتفاق در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد رخ داد و احتمال دارد شمار کشته‌ها و زخمی‌ها بیشتر باشد زیرا معبد مملو از جمعیت زائرانی بود که قصد داشتند مراسم زیارت و دعای مرسوم سال نو را به جا بیاورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در پیامی توییتری ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی بهبود زخمی‌ها، گفت با مقام‌های محلی در تماس است.

این حادثه در معبد ماتا ویشنو دِوی رخ داد که یکی از مقدس‌ترین معابد هندو در ۳۰ کیلومتری جامو در منطقه کشمیر است. پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، روزانه ۱۰۰ هزار نفر به این معبد می‌رفتند اما با شیوع بیماری، مقام‌های مسئول شمار زائران را به ۲۵ هزار نفر در روز محدود کردند.

بر اساس برخی گزارش‌ها به نقل از شاهدان عینی، جمعیت حاضر در محل بیش از محدودیت  اعلام‌شده بود و گروه‌های بزرگ زائران بدون برگه مجوز وارد شده بودند. برخی گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که بین شماری از زائران بحث و مشاجره درگرفته بود.

بیشتر از جهان