فرمانده نیروی دریایی سپاه: نیروهای آمریکا هیچ‌گاه در آب‌های ما نبوده‌اند

سپاه پاسداران اوایل آبان‌ماه امسال مدعی شده بود که آمریکا یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرده است

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران- عکس از تسنیم

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران روز چهارشنبه، هشت دی، مدعی شد: ««نیروهای آمریکا بلافاصله پس از ورود به خلیج فارس به سمت جنوب و آب‌های کشورهای عربی رفته و هیچ‌گاه در آب‌های ما حضور ندارند.»

او با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران در آب‌های منطقه رصد و اشراف کامل اطلاعاتی دارند، گفت نیروی‌های دریایی سپاه و ارتش با حضور خود اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند.

به گزارش تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، علیرضا تنگسیری در جمع خبرنگاران در کرمان گفت نیروی دریایی سپاه پاسداران با اقتدار و آمادگی کامل در مقابل هرگونه تحرک دشمنان ایستاده است و با اقتدار از منافع نظام اسلامی دفاع می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی که چند روز پیش از سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سخن می‌گفت، افزود: «ما به عنوان شاگردان حاج قاسم و کسانی که روحیه از این شهید بزرگوار گرفتیم، مقابل دشمنان ایستادیم و نمونه آن را در ماجرای نفتکشی که نیروهای آمریکایی تلاش می‌کردند آن را ببرند دیدیم.»

سپاه پاسداران اوایل آبان‌ماه امسال مدعی شده بود که آمریکا یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرده و نفت آن را به یک نفتکش ویتنامی انتقال داده، اما نیروی دریایی سپاه آن را پس گرفته است. ادعایی که ایالات متحده آن را رد کرد.

یک مقام دفاعی آمریکا یک روز بعد از این ادعای سپاه تایید کرد که نیروهای نظامی ایران یک نفتکش را هفته گذشته در دریای عمان توقیف کردند، اما گفت نیروهای آمریکایی تنها نظاره‌گر این رویداد بودند و با سپاه پاسداران مقابله نکردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اندکی بعد در گزارشی در همین ارتباط از قول دو مقام آمریکایی نوشت، ایران ماه گذشته میلادی اکتبر یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده که هنوز آن را در بندر عباس در اختیار دارد.

یکی از این مقام‌ها گفت که نیروهای سپاه پاسداران ۲۴ اکتبر کنترل این نفتکش را با زور اسلحه در دست گرفتند و ارتش ایالات متحده در حال رصد ماجرا بود، اما با هدایت کشتی به سمت آب‌های سرزمینی ایران، در نهایت اقدامی نکرد.

هر دو مقام‌، روایت ایران از ماجرا را رد کردند و نفتکش ویتنامی هم بدون جنجال خبری آزاد شد.