حمله هوایی اسرائیل به بندر لاذقیه سوریه خسارت گسترده برجا گذاشت

گزارش تلویزیون دولتی سوریه حاکی از آسیب دیدن ساختمان‌های مسکونی، یک بیمارستان و فروشگاه‌های نزدیک بندر است

بندر لاذقیه نقش مهمی در تامین کالا برای سوریه دارد- عکس از SANA

خبرگزاری دولتی سوریه بامداد سه‌شنبه از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به بندر لاذقیه خبر داد. این دومین حمله هوایی منسوب به اسراییل علیه تاسیسات کلیدی در سوریه در یک ماه اخیر به‌شمار می‌رود. 

براساس این گزارش این حمله‌های هوایی انفجار و آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

به گزارش سانا (SANA) به نقل از یک مقام نظامی که نامی از او نبرده است، موشک‌های متعددی به کانتینرها در بندر لاذقیه برخورد کرده است و برخی از آنها دچار آتش‌سوزی شدند. به گفته او این حمله خسارت‌های گسترده‌ای به بار آورده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله‌ها از سمت مدیترانه انجام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلویزیون دولتی الخباریه هم تصاویری از آتش‌سوزی و دود در ترمینال بندر لاذقیه منتشر کرده است. این گزارش حاکی از آن است که ساختمان‌های مسکونی، یک بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های نزدیک بندر نیز خسارت دیده‌اند.

به‌نظر می‌رسد حمله روز سه‌شنبه از حمله اوایل ماه جاری در بندر طرطوس گسترده‌تر بوده است.

حمله به بندر لاذقیه در سال‌های اخیر کمتر اتفاق افتاده بود و اسرائیل به ندرت حمله‌هایی در نزدیکی این بندر انجام داده بود. روسیه یک پایگاه عملیاتی در نزدیکی بندر لاذقیه دارد و اسرائیل به دلیل روابط خود با روسیه کمتر به مناطقی که در نزدیکی آن نیروهای روسیه حضور دارند، حمله می‌کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، مقامات اسرائیل می‌دانند که ایران از این سیاست شناخته شده تل آویو برای حفاظت از روند انتقال تسلیحات به سوریه استفاده می‌کند و می‌کوشد این محموله‌ها را از نزدیکی مناطق تحت کنترل روسیه عبور دهد. اسرائیل می گوید حضور نیروهای جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شمالی‌اش خط قرمز است و به همین دلیل به حمله‌های خود ادامه می‌دهد.

بندر لاذقیه نقش کلیدی در واردات کالا به سوریه دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران نیز نیرو و تسلیحات را از طریق این بندر به سوریه انتقال می‌دهد. گزارش‌های متعددی درمورد حضور نیروهای وابسته به سپاه قدس و وجود پایگاه‌ها و انبارهای سپاه در این بندر منتشر شده است. اما مقاما تهران همواره حضور نیروهای سپاه در سوریه را «مستشاری» عنوان می‌کنند.

بیشتر از جهان