اوج ابتلا در استرالیا؛ «همه به اومیکرون مبتلا خواهیم شد»

بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا در برخی ایالت‌های استرالیا ناشی از سویه اومیکرون است

استرالیایی‌ها همزمان با اوج ابتلا به اومیکرون تعطیلات کریسمس را در سواحل اقیانوس سپری می‌کنند-Mohammad FAROOQ / AFP

در گیرودار شیوع سویه بسیار مسری اومیکرون ویروس کرونا، آخر هفته گذشته آمار جدید ابتلا به کووید در پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا نیوساوت‌ولز به بالاترین حد خود رسید.

در دو هفته گذشته نرخ ابتلا در این ایالت افزایش یافته است. روز یکشنبه (۵ دی) ۶۳۹۴ مورد جدید ابتلا در این ایالت گزارش شد که نسبت به ۶۲۸۸ مورد روز شنبه، افزایش داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گزارش آمده بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا در برخی ایالت‌های استرالیا ناشی از سویه اومیکرون است، اما در ایالت نیوساوت‌ولز انجام آزمایش ژنوم برای تشخیص این سویه روال معمول نیست.

برد هزارد، وزیر بهداشت این ایالت اعلام کرد این سویه در این ایالت شیوع پیدا کرده است.

او روز یکشنبه، ۵ دی‌ماه گفت: «انتظار داریم تمام اهالی نیوساوت‌ولز بالاخره مبتلا به اومیکرون بشوند.» او افزود: «اگر قرار باشد همه اومیکرون بگیریم، بهترین راه این است که هنگام مواجهه با آن واکسن کامل شامل دوز تقویتی را زده باشیم.»

در سراسر این ایالت دست‌کم ۴۵۸ بیمار مبتلا به کووید در بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند که این رقم نسبت به ۳۸۸ نفر روز پیش افزایش شدید داشته است.

درعین‌حال، شنبه ‌شب به ‌اشتباه به بیش از ۴۰۰ نفر خبر داده‌اند که جواب آزمایش کرونای آن‌ها منفی است.

آنتونی دادز، پزشک و مدیر آزمایشگاه سیدپث که جواب این آزمایش‌ها را برای افراد فرستاده است، گفت: مشغول تماس گرفتن با این افراد و دادن خبر این اشتباه به آن‌ها شده‌اند.

او گفت: «گروه رسیدگی فوریتی هم‌اکنون در حال بررسی علت وقوع این اشتباه است که به‌نظر می‌رسد ناشی از اشتباه انسانی بوده است. صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.»

پزشکان و داروسازان این ایالت گفته‌اند کم‌کم دچار کمبود واکسن می‌شوند و نخست وزیر، اسکات موریسون هفته پیش اعلام کرد احتمال دارد در تعطیلات کریسمس قرنطینه سراسری برقرار شود.

نخست وزیر، روز چهارشنبه پس از پایان جلسه‌ اضطراری هیئت دولت به ریاست او به خبرنگاران گفت: «با وجود افزایش آمار مبتلایان، وضعیت بیمارستان‌ها و نظام‌های بهداشت و درمان خوب و مساعد است.»

فردای آن روز، افزایش شمار مبتلایان در نیوساوت‌ولز موجب شد ماسک زدن در فضاهای سربسته دوباره اجباری شود.

روز یکشنبه، شمار مبتلایان جدید کووید در ایالت ویکتوریا، دومین ایالت پرجمعیت این کشور، ۱۶۰۸ نفر گزارش شد.

بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی ویکتوریا، کریسمس را در خانه‌های خود گذراندند و نتوانستند در کنار دوستان و اعضای خانواده خود باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان