داروی نجات‌بخش برای کودکان مبتلا به حساسیت به بادام‌زمینی

دیگر لازم نیست خانواده‌ها همواره سرنگ‌های آدرنالین همراه داشته باشند

کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند زندگی این کودکان را به خطر بیندازد- canva

 حساسیت به بادام‌زمینی می‌تواند کشنده باشد و خوردن تصادفی مقداری از این ماده توسط کودک مبتلا به حساسیت، کابوس همیشگی خانواده‌هاست. حالا در بریتانیا برنامه جدیدی در دست اجراست تا این ترس همیشگی را از کودکان و خانواده‌های آن‌ها دور کند.

مبتلایان به حساسیت بادام‌زمینی در بزرگ‌سالی توان خواندن محتوای محصولات غذایی و کنترل و توجه به تغذیه خود را دارند اما کودکان همواره در معرض استفاده تصادفی محصولاتی که از بادام‌زمینی یا کره آن و سایر مشتقات استفاده کرده‌اند هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از هر ۵۰ کودک بریتانیایی یک نفر از آلرژی به بادام‌زمینی رنج می‌برد. سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) به کودکان مبتلا به آلرژی به بادام‌زمینی دارویی ارائه خواهد داد که زندگی آن‌ها را دگرگون خواهد کرد.

بیش از ۶۰۰ کودک در سال اول و  دو هزار کودک دیگر در سال بعد اولین کودکان در اروپا خواهند بود که تحت درمان داروی پالفورزیا قرار می‌گیرند. پالفورزیا شدت علائم آلرژی‌هایی از جمله آنافیلاکسی را که یک واکنش آلرژیک شدید و به صورت بالقوه تهدیدکننده زندگی است، به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

داروی خوراکی پالفورزیا برای حداکثر ۶۰۰ کودک چهار تا ۱۷ ساله در سال اول و دو هزار کودک در سال بعد در دسترس خواهد بود.

این خبر به خانواده‌هایی که تحت تأثیر این آلرژی هستند کمک می‌کند تا کمتر از اضطراب‌های ناشی از زندگی روزمره مانند مهمانی رفتن، جشن تولد و بیرون غذا خوردن رنج ببرند و دیگر لازم نباشد برای درمان آنافیلاکسی، همواره سرنگ‌های نجات‌بخش آدرنالین همراهشان باشد.

این درمان از نتایج دو آزمایش بالینی آلرژی به بادام‌زمینی - مطالعات Palisade و Artemis - که بیمارستان کودکان اولینای لندن در آن شرکت داشت به‌دست‌آمده است.

یک مطالعه توسط کالج امپریال لندن نشان داد که از ۱۸۷ نفری که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۸ بر اثر آنافیلاکسی در بریتانیا جان خود را از دست دادند، حداقل ۸۶ نفر یا ۴۶ درصد از آلرژی به بادام‌زمینی یا سایر آجیل‌ها رنج می‌بردند.

در مطالعه Artemis، شش کودک از هر ۱۰ کودک توانستند تا پایان آزمایش‌های بالینی دوز  هزار میلی‌گرمی پروتئین بادام‌زمینی را بخورند که بسیار بالاتر از میزانی است که به‌طور تصادفی ممکن است در معرض آن قرار بگیرند، درحالی‌که آن‌ها قبلاً به ۱۰ میلی‌گرم از آن واکنش نشان داده بودند.

نتیجه به‌دست‌آمده به این معنا است که اکنون کودکان از محدودیت‌ و ترس از اینکه کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند زندگی آن‌ها را به خطر بیندازد رها شوند.

بیشتر از علوم