۱۰۰ هزار پوند برای بزرگ‌ترین کلکسیون گوی‌ برفی جهان

وندی سوئن اهل چین، ۲۰ سال است که گوی‌‌ برفی جمع می‌کند و از سال ۲۰۰۵ تاکنون رکورد جهانی را در دست دارد

«من گوی‌‌هایم را بر اساس موضوعشان به دسته‌های مختلف تقسیم کرده‌ و به نمایش گذاشته‌ام» - GWR twitter

زنی که رکورد جهانی گینس برای مالکیت بزرگ‌ترین کلکسیون گوی‌‌های برفی را در اختیار دارد، فاش کرد بیش از ۱۰۰ هزار پوند برای این وسائل تزیینی خرج کرده است.

وندی سوئن ۵۰ ساله اهل چین، ۲۰ سال است که گوی‌‌ برفی جمع می‌کند و از سال ۲۰۰۵ تاکنون رکورد جهانی را در دست دارد.

گران‌ترین گوی‌‌ این مجموعه چهار هزار و ۳۲۸ قطعه‌ای پرمایه یک گوی متعلق به لویی ویتون است که آن را به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ پوند خریده است. این زن براورد می‌کند که در مجموع، ۱۶۵ هزار دلار (۱۲۴ هزار پوند) هزینه کرده است.

سوئن می‌گوید همچنان وقتی یک گوی را می‌بیند که مشابه ‌آن را ندارد، کشش شدیدی برای خریدنش دارد اما دیگر جایی کافی برای نگه داشتن آن‌ها را ندارد.

او گفت: «من گوی‌‌هایم را بر اساس موضوعشان به دسته‌های مختلف تقسیم کرده‌ و به نمایش گذاشته‌ام. به همین دلیل اتاق گوی‌‌های برفی من پر از گوی‌‌های رنگارنگ زیبا است.»

«من یک موزه گوی‌ برفی ساخته‌ام و هروقت دلم بگیرد یا حوصله‌ام سر برود، مدتی را به تماشای گوی‌‌های رنگارنگم می‌گذرانم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اضافه کردن [گوی‌‌های جدید] به کلکسیونم برایم هیجان‌انگیز است. وقتی بالاخره یک مجموعه گوی‌ را تکمیل می‌کنم، حس رضایت ناشی از آن به بیان نمی‌آید.»

اولین گوی‌ برفی سوئن هدیه‌ای از شوهرش در سال ۲۰۰۱ بود. آن وسیله تزیینی که داخلش یک ماوس کامپیوتر از طلای ۲۴ قیراطی قرار داشت، الهام‌بخش شروع یک مجموعه شد.

او گفت: «گوی‌‌های برفی مرا از واقعیت دور می‌کنند و اجازه می‌دهند کمی از استرس فرار کنم و دوباره در دنیای خاطراتم سیر کنم.»

سوئن می‌گوید از وقتی مجموعه‌اش از مرز سه هزار قطعه گذشته، در انتخاب گوی‌‌هایی که می‌خرد، سختگیرتر شده است.

او گفت: «به همین دلیل به جای آنکه هر گویی را بخرم، حتی آن‌ها که در مغازه اجناس یک‌دلاری است، فقط گوی‌‌هایی جذبم می‌کند که خوش‌ساخت‌تر و زیباتر باشند و طرح خلاقانه‌تری داشته باشد یا از نوعی باشد که تولیدش متوقف شده و کمیاب‌تر است.»

او در بساط فروشندگان مجازی هم به دنبال گوی‌‌های کمیاب‌تر می‌گردد؛ به این امید که برخی مجموعه‌ گوی‌‌هایش را کامل کند.

یک نمونه مجموعه‌ای از پنج ساعت شنی شاهزاده خانم‌های دیزنی است که تکمیل آن ۱۰ سال طول کشید و هر قطعه حدود یک هزار دلار قیمت داشت.

سوئن حالا در خانه‌اش در هنگ‌کنگ چین اتاقی به مساحت ۷۰ مترمربع مهیا کرده که قفسه‌‌های گوی‌‌ از کف تا سقف اتاق دیوارها را پوشانده است.

او گفت: «گوی‌ برفی نماد عشق است» و افزود که جمع کردن این گوی‌‌ها «به زندگی‌ او معنا می‌دهد».

© The Independent

بیشتر از جهان