گیتاریست گروه کویین و همسرش کرونا گرفتند

«تقاضا می‌کنم اگر تا کنون واکسن نزده‌اید، بروید و بزنید، چون به آن نیاز دارید»

برایان مِی، گیتاریست ۷۴ ساله گروه کویین - YELIM LEE / AFP

برایان مِی، گیتاریست گروه کویین، خبر داد که جواب آزمایش کوویدش مثبت بوده است.

مِی که ۷۴ سال دارد گفت او و همسرش آنیتا دابسون در تمام طول همه‌گیری «فوق‌العاده مراقب» بوده و «مثل راهب‌ها» زندگی کرده‌اند، اما در اوایل این ماه تصمیم گرفتند در مهمانی ناهار تولد یکی از دوستان شرکت کنند که جواب آزمایش همه مهمان‌های آن، منفی بوده است.

می در ویدئویی که روز شنبه در حساب کاربری اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، گفت: «به نظر می‌رسد در شرایط امنی هستید. آزمایش‌هایتان منفی است... کجای کار می‌توانست عیب کند؟ فکر کردیم در محیط امنی هستیم و ماسک‌هایمان را برداشتیم.»

اما گیتاریست گروه کویين در ادامه گفت که از روز دوشنبه، او و همسرش متوجه نخستین عوارض کووید-۱۹ شدند.

او افزود: «ما تمام مدت آزمایش می‌دادیم و نتیجه [همه آن‌ها] منفی بود. بعد، روز سه‌شنبه، شنیدم که جواب آزمایش [کرونای] هشت نفر از مهمانان مثبت بوده و ویروس کووید در بدنشان است. و متوجه شدم که تا آن مرحله، نتیجه آزمایش کووید آن‌ها منفی بوده است.»

مِی گفت که سپس او و همسرش یک آزمایش دیگر دادند که نتیجه آن نشان داد به ویروس مبتلا شده‌اند.

می معتقد است که اگر [دو دوز] واکسن فایزر و واکسن یادآوری پس از آن را نزده بود، دچار عوارض سخت‌تری می‌شد. او گفت: «از شنبه تا سه شنبه- این مدت- طول کشید تا آزمایش‌ها چیزی نشان دهند.»

می گفت که عوارضی که به دنبال آن آمد، «بدترین آنفلوانزایی بود که تصورش را بکنید. دو روز وحشتناک را پشت سر گذاشتم.»

اما او می‌گوید اگر واکسن فایزر و واکسن یادآوری کووید را نزده بود، وضعیتش به‌مراتب بدتر از این می‌بود.

او افزود: «جداً تاکید می‌کنم که این واکنش طبیعی و خودبه‌خود بدن من به ویروس نبود. این واکنش به‌خاطر واکسن‌های فایزر بود. از شما خواهش می‌کنم، تقاضا می‌کنم، اگر تا کنون واکسن نزده‌اید، بروید و بزنید، چون به کمک آن نیاز دارید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر دو ستاره قدیمی موسیقی راک، اریک کلپتون و ون موریسون، از تک‌ترانه جدید خود با نام «بایست و اجرا کن» (Stand and Deliver) خبر دادند. این ترانه که نوشته موریسون و اجرای کلپتون است، در حمایت از کارزار موریسون برای «نجات موسیقی زنده» ساخته شده است.

ترانه «بایست و اجرا کن» تازه‌ترین ترانه موریسون در اعتراض به تمهیدات قرنطینه در بریتانیا است. ترانه‌های قبلی او در این زمینه با عناوین «متولد شده‌ام تا آزاد باشم» (Born To Be Free)، «زمانی که بیرون رفتم» (As I Walked Out) و «نه به تعطیلی بیشتر» (No More Lockdown) در ماه‌های سپتامبر و اکتبر منتشر شدند.

کلپتون نیز یکی از منتقدان پرسروصدای قرنطینه در طول همه‌گیری بوده است. او در ماه مه و پس از واکنش «بسیار شدید» به واکسن آسترازنکا، گفت که مطمئن نیست بتواند بار دیگر گیتار بنوازد.

بیشتر از موسیقی