اریک کلپتون و ون موریسون علیه محدودیت‌های کرونایی

ترانه «بایست و اجرا کن» تازه‌ترین ترانه موریسون در اعتراض به تمهیدات قرنطینه در بریتانیا است

ترانه «بایست و اجرا کن» از ۴ دسامبر برای پخش و بارگذاری در اپل موزیک، آمازون موزیک و سایر سرویس‌های پخش موسیقی در دسترس است - GEORG HOCHMUTH / APA / AFP

دو ستاره موسیقی راک، اریک کلپتون و ون موریسون، از تک‌ترانه جدید خود با نام «بایست و اجرا کن» (Stand and Deliver) خبر دادند. این ترانه که نوشته موریسون و اجرای کلپتون است، در حمایت از کارزار موریسون برای «نجات موسیقی زنده» ساخته شده است.

عواید فروش این ترانه به صندوق مصائب اقتصادی تعطیلی سراسری آقای موریسون خواهد رفت که به موسیقی‌دان‌هایی که به علت ویروس کرونا و تمهیدات قرنطینه و تعطیلی سراسری آن با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند، کمک می‌کند.

ترانه «بایست و اجرا کن» تازه‌ترین ترانه موریسون در اعتراض به تمهیدات قرنطینه در بریتانیا است. ترانه‌های قبلی او در این زمینه با عناوین «متولد شده‌ام تا آزاد باشم» (Born To Be Free)، «زمانی که بیرون رفتم» (As I Walked Out) و «نه به تعطیلی بیشتر» (No More Lockdown) در ماه‌های سپتامبر و اکتبر منتشر شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کلپتون درباره این پروژه مشترک گفت: «بسیاری از ما از اقدامات ون و تلاش او برای نجات موسیقی زنده حمایت می‌کنیم. او واقعا الهام‌بخش است. ما باید از جای خود برخیزیم و با این وضعیت مقابله کنیم، چرا که ما نیز باید راهی برای خروج از این بحران بیابیم. نباید حتی به احتمال وقوع وضعیتی جایگزین برای وضعیت فعلی فکر کرد که ممکن است به معنی احیا نشدن همیشگی موسیقی زنده باشد.»

آقای موریسون هم گفت: «نواختن اریک بی‌نظیر است و قطعا با بسیاری از افرادی که دغدغه‌های ما را دارند، همدلی می‌کند. واقعا دل آدم می‌شکند که می‌بیند این همه موسیقی‌دان بااستعداد از هرگونه حمایتی از طرف دولت محروم هستند. ولی ما می‌خواهیم به آنها اطمینان خاطر دهیم که هر روز سخت مشغول کار هستیم تا به مذاکرات خود برای بازگشت موسیقی زنده ادامه دهیم و صنعت موسیقی را نجات دهیم.»

ترانه «بایست و اجرا کن» از ۴ دسامبر برای پخش و بارگذاری در اپل موزیک، آمازون موزیک و سایر سرویس‌های پخش موسیقی در دسترس است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر