نائومی کمپبل ستاره مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ

مقامات جشنواره می‌گویند از حالا برای جشنواره بعدی آماده خواهند شد

پرده‌های جشنواره فیلم دریای سرخ کشیده شده و ستارگان سینما با امید اتفاقات بزرگ‌تر و بهتر در آینده جده را ترک می‌کنند.

در یک رویداد مهم برای صنعت نوپای سینمای عربستان سعودی، ستارگان برای اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ بر روی فرش قرمز گرد هم آمدند.

اگرچه نمایش فیلم‌ها دو روز دیگر ادامه خواهد داشت، اما این مراسم جشن که شامل اعلام برندگان جوایز جشنواره بود، پایان رسمی رویدادی بود که تا همین چند سال پیش کمتر کسی می‌توانست تصور کند در این کشور رخ می‌دهد. تنها چهار سال از لغو ممنوعیت طولانی‌مدت سینماها در عربستان می‌گذرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد الترکی، تهیه کننده مشهور سعودی و رئیس کمیته جشنواره در مراسم اختتامیه گفت: «این اولین جشنواره بین‌المللی فیلم ما بود و ما چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم که اکنون برای دومین دوره از آن استفاده خواهیم کرد. آینده برای صنعت فیلم عربستان روشن است.»

این گفته‌ها توسط تعدادی از مهمانان بین‌المللی ازجمله لنگ تکرار شد و گفت: «من بسیار خوشحالم زیرا اولین جشنواره فیلم دریای سرخ یک موفقیت بزرگ است و می‌بینیم که بقیه هم به‌اندازه من خوشحال هستند. این برای سینمای عربستان بسیار مهم است. ما استعدادهای جوان و جدید زیادی را کشف کرده‌ایم. من بسیار خوش‌بین هستم و مطمئن هستم که این جشنواره به یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان تبدیل خواهد شد.»

در مراسم اختتامیه، برندگان بخش‌های متفاوت جشنواره شامل بهترین فیلم، بهترین فیلم عربستانی، بهترین فیلم کوتاه و جوایز ویژه «Immersive» برای پروژه‌های واقعیت مجازی معرفی شدند. هیئت‌داوران به رهبری تورناتوره کارگردان «سینما پارادیزو»، مروان حمد کارگردان مصری و لوری اندرسون هنرمند آوانگارد آمریکایی برندگان را انتخاب کردند.

بازیگر بریتانیایی اد وست ویک; ماریا پدرازا بازیگر اسپانیایی; پدرو پائولا آرائوخو، نویسنده «جونون»؛ جک لانگ، رئیس مؤسسه جهان عرب در پاریس و وزیر سابق فرهنگ فرانسه؛ جوزپه تورناتوره کارگردان ایتالیایی; و تعدادی از بازیگران منطقه از جمله باسم خیاط، هند صبری، میسا مغربی، عهد کامل، ظافر لبیدین و یاسمین صبری.

بیشتر از فیلم