نرخ خودکشی در آمریکا رو به افزایش است

نرخ خودکشی بین مردان میانسال بیش از جوانان و سالمندان است

keesler.af

براساس نتایج پژوهشی جدید نرخ خودکشی در آمریکا به ویژه در مناطق حومه‌نشین رو به افزایش است.

در پژوهش منتشر شده در «شبکه باز جاما» (JAMA Network Open)، محققان دریافتند که آمار مرگ و میر با خودکشی در بین آمریکاییان ۲۵ تا ۶۴ ساله از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ افزایش داشته است که در مناطق حومه‌نشین نسبت به شهرهای بزرگ بیشتر هم بوده است.

۴۵۳ هزار و ۵۷۷ مورد خودکشی در بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ در بین آمریکاییان ۲۵ تا ۶۴ ساله گزارش شده است. سه سال آخر این بازه زمانی نرخ بالاتری نسبت به سال‌های قبلی دارند.

اکثر خودکشی‌کنندگان مرد بوده‌اند و این نوع مرگ بین افراد میان‌سال بیشتر از جوانان و افراد مسن رایج بوده است.

این پژوهش بر پایه آمار و ارقام «نظام ملی آمار ضروری» است که بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات مختلفی درباره مرگ‌های حاصل از خودکشی، از جمله سال مرگ، جنسیت، سن، و محل سکونت فرد است. پژوهش همچنین از اطلاعات و آمارهای سرشماری ایالات متحده، نظرسنجی جامعه آمریکایی، الگوهای تجاری نواحی، پرونده‌های منابع بهداشتی مناطق، و نظام طبقه‌بندی صنعت آمریکای شمالی استفاده کرده است.

دنیلا استیل‌اسمیت، نویسنده اصلی پژوهش گفت فقر، درآمد پایین، و عدم شغل مناسب در میان عواملی است که باعث رشد نرخ خودکشی شده است. او همچنین خاطرنشان کرد، این عوامل در مناطق حومه‌نشین وضعیت «واقعا بدی» دارد. سطوح بالای فروپاشی روابط اجتماعی و درصد بالای سکونت سربازان بازنشسته در مناطق حومه‌نشین نیز از دیگر عوامل دخیل در این ماجرا هستند.

در تمام مناطق به جز دورافتاده‌ترین نواحی، وجود فروشگاه‌های تفنگ در منطقه نیز در ارتباط با افزایش این نرخ دیده شد. در سال ۲۰۱۷، از هر ده مرگ اتفاق افتاده با تفنگ در ایالات متحده، شش مورد خودکشی بوده است.

محققان در نتیجه‌گیری خود نوشته‌اند: «این پژوهش به این نتیجه رسیده است که نرخ خودکشی در سراسر کشور و با سرعت زیاد در مناطق حومه‌نشین افزایش داشته است که ممکن است به خاطر آسیب‌پذیری و حساسیت بیشتر این مناطق نسبت به کم‌شدن روابط اجتماعی در آنها در مقایسه با شهرهای بزرگ باشد».

بهبود روابط اجتماعی، فرصت‌های مدنی، بیمه‌های پزشکی، و همچنین محدود کردن دسترسی به سلاح‌های مرگبار ممکن است به کاهش این نرخ در هر دوی مناطق شهری و حومه‌نشین کمک کند».

اگر در بریتانیا زندگی می کنید، برای کمک محرمانه در بریتانیا با ساماریتانز به شماره ۱۱۶۱۲۳ تماس بگیرید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/news/world/americas

© The Independent

بیشتر از جهان