بیانسه، ریحانا و تیلور سوئیفت در فهرست قدرتمندترین زنان جهان

زنان در حوزه سرگرمی و رسانه هم هر روز قدرت بیشتری پیدا می‌کنند هرچند هنوز فاصله زیادی با همکاران مرد خود دارند

ستاره‌های موسیقی در فهرست قدرتمندترین زنان جهان -Getty Images via AFP

در سال ۲۰۲۱ زنان دنیای موسیقی را به تسخیر خود درآوردند و با قدرت و ثروت حاصل از آن توانستند جایگاه خود را در میان زنان قدرتمند جهان در کنار سیاستمداران، صاحبان صنایع و اعضای خانواده‌های سلطنتی مستحکم‌تر کنند.

 ریانا با تبدیل‌شدن به ثروتمندترین ستاره زن موسیقی روی کره زمین، تاریخ‌ساز شد و به لطف موفقیت خط تولید لوازم‌آرایشی‌اش با نام Fenty Beauty، با ثروت خالص ۱٫۷ میلیارد دلاری به کلوپ میلیاردرها پیوست.

تیلور سوئیفت سفری را برای ضبط مجدد شش آلبوم اول خود آغاز کرد و با مجموعه‌ آثاری که خودش مالک آن است به طور فزاینده‌ای ثروتمندتر می‌شود. بیانسه هم پس از برنده شدن بهترین اجرای R&B برای "Black Parade"، بهترین آهنگ رپ و بهترین اجرای رپ برای ریمیکس "Savage" و بهترین موزیک ویدیو برای «دختری با پوست قهوه‌ای» که مجموع جوایز او را به ۲۸ جایزه رساند، به پرافتخارترین هنرمند زن در تاریخ گرمی تبدیل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زنان در حوزه سرگرمی و رسانه هم هر روز قدرت بیشتری پیدا می‌کنند هرچند هنوز فاصله زیادی با همکاران مرد خود دارند.

۹ ماه پیش اپرا وینفری در مصاحبه‌ای جنجالی با دوک و دوشس ساسکس در مورد جدایی آن‌ها از خانواده سلطنتی انگلیس بود، از مگان مارکل پرسید: «آیا سکوت کردی؟ یا ساکت شدی؟»

 قدرت سؤالات او از ۱۷٫۱ میلیون بیننده ویژه برنامه آن شب می‌آمد. او از بی‌رحمی مطبوعات گرفته تا ادعای نژادپرستی پشت درهای بسته در قلعه ویندزور را به صفحه تلویزیون‌ها کشاند.

 وینفری که در فهرست قدرتمندترین زنان ۲۰۲۱ فوربس در رتبه ۲۳ قرار دارد، در طول سال‌ها با خلق لحظات تاریخی و ساختن امپراتوری خود، دارایی خالص ۲٫۶ میلیارد دلاری به دست آورده است.

۱۳ فعال دیگر صنعت سرگرمی و غول رسانه‌ای که در کنار وینفری در فهرست ۱۰۰ زن قدرتمند جهان حضور دارند، نیز مشغول تغییر نحوه روایت داستان‌ها هستند.

زنانی که شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ سنتی را رهبری می‌کردند هم در این فهرست حضور دارند.

تحت مدیریت آن سارنوف، وارنر مدیا اقدام به اکران تمام محصولات سینمایی سال ۲۰۲۱ به‌طور هم‌زمان در سرویس استریم HBO Max و در سینماها کرد، اقدامی که در آن زمان خطرناک به نظر می‌رسید؛ اما او از این بزنگاه پیروز بیرون آمد. این سرویس اکران ماه مارس را با مجموع ۶۳٫۹ میلیون مشترک در سراسر جهان به پایان رساند، چرا که فیلم‌هایی مانند «گودزیلا در برابر کونگ» در گیشه موفق شدند و صدها میلیون در باکس آفیس جهانی به دست آوردند.

 فاکس نیوز به سرپرستی سوزان اسکات، مدیرعامل شرکت، یک سرویس خبری آب‌وهوای شبانه روزی را در ماه اکتبر راه‌اندازی کرد تا یک سال برنده را برای این شبکه کابلی رقم بزند. این برنامه در هفته اول 28 میلیون بازدیدکننده داشت.

از دیگر زنان قدرتمند در عرصه رسانه و سرگرمی می‌توان به شری رداستون، رئیس ViacomCBS، دانا والدن، رئیس بخش سرگرمی، تلویزیون والت دیزنی، جنیفر سالک، رئیس استودیو آمازون، دونا لنگلی، رئیس گروه سرگرمی فیلم‌برداری یونیورسال اشاره کرد.

بیشتر از موسیقی