«پهپاد ایرانی بود و فرود اضطراری کرده بود»

معاون استاندار چهارمحال می‌گوید پهپاد برای بارور کردن ابرها به پرواز درآمده بود

در پی انتشار سقوط یک پهپاد در نزدیکی شهرستان کوهرنگ، ساعاتی پس از انتشار خبر انفجار در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای نطنز، جعفر مردانی، معاون سیاسی امنیتی استان چهارمحال و بختیاری به خبرگزاری صداوسیما ایران گفته است که این پهپاد ایرانی بوده و «به منظور بارور کردن ابرها» به پرواز درآمده بوده است.

او گفت: «این پهپاد ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه مورخ یازدهم آذرماه جاری از فرودگاه شهرکرد به سمت غرب شهرکرد پرواز کرد، اما به علت شرایط نامساعد منطقه کوهرنگ و وزش شدید باد یک ساعت پس از بلند شدن از زمین اقدام به باز نمودن چتر کرد و به صورت اضطراری فرود آمد.»

به گفته مردانی، پهپاد روز شنبه، ۱۳ آذر، توسط کارشناسان به صورت زمینی به مبدا منتقل شده بود.

صبح امروز ابتدا تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد بقایای یک پهپاد در حال جمع‌آوری و انتقال است.

پس از آن رسانه‌های رسمی، از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی سقوط این پهپاد را تایید کردند و روزنامه همشهری در توییتر خود نوشت: «پرنده موجود در تصاویر شبیه به پهپاد ایرانی سیمرغ و آر کیو ۱۷۰ آمریکایی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس فیلم‌های منتشر شده و اظهارات افراد محلی، لاشه این پهپاد ابتدا با هلیکوپتر از رتفاعات پایین آورده شده و سپس افرادی با لباس نظامی با جرثقیل و تریلی قطعات پهپاد را جمع و آن را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

شب گذشته رسانه‌های ایران همچنین اخباری ضد و نقیض در باره وقوع یک انفجار در نطنز، از مراکز اصلی تجهیزات هسته‌ای ایران، دادند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، صدای انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتری مجتمع هسته‌ای «شهید احمدی روشن» شنیده شده است.

پس از انتشار خبرهای اولیه در این مورد، تلویزیون حکومتی ایران اعلام کرد که دلیل این انفجار شلیک آزمایشی موشک توسط پدافند هوایی ایران بوده است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز به شبکه خبر گفت: «ساعتی پیش برای ارزیابی آمادگی میدانی یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.»

این مقام گف