نظرات جورج کلونی درباره پرورش کودک مورد انتقاد قرار گرفت

کلونی به تجربه در پرورش کودکانشان در دوره قرنطینه اشاره کرد و گفت «برای یک سال تمام» هیچ‌ کمکی نداشته‌اند

جورج کلونی بازیگر سینما و همسرش امل - Angela WEISS / AFP

اظهارات جورج کلونی در مورد آن‌که او و همسرش، امل کلونی، در دوره قرنطینه، بدون کمک، خودشان از کودکانشان مراقبت کرده بودند و این که چرا این زوج برای آن‌ها تنها پرستارهای نیمه‌وقت استخدام کرده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بازیگر ۶۰ ساله فیلم «آسمان نیمه‌شب» که با همسرش، وکیل کارشناس حقوق بشر، دارای دو فرزند دوقلو به نام‌های «الا» و «الکساندر» است، در مصاحبه با نشریه گاردین به اولویت‌ها در پرورش فرزندانشان اشاره کرد. او گفت که آن‌ها ترجیح می‌دهند تنها پرستاران نیمه‌وقت استخدام کنند، زیرا امل دوست دارد با بچه‌ها باشد.

کلونی در پاسخ به این سوال که آیا این دو از چند پرستار برای کودکانشان استفاده می‌کنند، گفت: «نه، این کار را نمی‌کنیم چون برای امل مهم است که (با بچه‌ها باشد). ما چهار روز هفته پرستار داریم و بقیه مدت تنها خودمان هستیم.»  

کلونی در ادامه به تجربه در پرورش کودکانشان در دوره قرنطینه اشاره کرد و گفت «برای یک سال تمام» هیچ‌گونه کمکی نداشته‌اند.

او افزود: «و در طول قرنطینه تنها خودمان بودیم – برای یک سال تمام! من حس مادرم را در سال ۱۹۶۴ داشتم، شستن ظرف‌ها و شش تل لباسشویی در روز.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات کلونی در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد کاربران روبه‌رو شده است که پرسیده‌اند چرا این زوج باید برای مراقبت از کودکانشان به کمک نیاز داشته باشند.

یک کاربر در توییتر گفت: «چرا در درجه اول به پرستار نیاز دارند؟ تنها دو فرزند. فقط برایم سوال است.»

فرد دیگری در اشاره به صحبت‌های کلونی در مورد مراقبت از کودک در دوره قرنطینه، پرسید: «آیا آن‌ها منتظرند که برایشان دست‌زده شود؟ «ما باید یک سال تمام از فرزندانمان مراقبت می‌کردیم»، خواهشمندم. جورج، دیگر خانواده‌ها این کار را برای مدت‌های مدید کرده‌اند...و با امکاناتی بسیار کمتر از تو.»

کاربر دیگری با طنز افزود: «کار بسیار دلیرانه‌ای کرده‌اند.»

جورج کلونی مهربان در [مصاحبه با] گاردین اعتبار «پدر در خانه» را به رخ می‌کشد و اعتراف می‌کند که او و امل «تنها چهار روز در هفته [برای کودکانشان] پرستار دارند». این تقریبا تمام هفته است، نه؟! (روشن کنم که من جورج کلونی را دوست دارم.)

این نخستین باری نیست که کلونی در مورد مراقبت از فرزندانش در طول قرنطینه صحبت کرده است. او پیش‌تر در گفتگو با نشریه «دبلیو مگزین» (W Magazine) به مزاح گفت یکی از سرگرمی‌هایش در دوره قرنطینه تمیز و مرتب کردن ریخت‌وپاش‌های کودکانش بوده است.

«بگذارید بگویم چه سرگرمی برای خودم درست کرده‌ام: دو تا سه تل لباس شستنی در روز، شستن ظرف‌ها در تمام ساعات روز چون بچه‌ها سخت نامرتب و کثیف‌اند؛ و ظاهرا باید هرازگاهی کودکانتان را بشویید.»

این بازیگر سینما نظراتش را در مورد پرورش کودک اندکی پس‌ از آن مطرح کرده است که گفته بود تنها پس از ملاقات با امل دلش می‌خواسته پدر شود. 

کلونی در گفتگو با مارک مارون، در پادکست «دبلیو تی اف با مارک مارون» گفت: «ببینید، من دلم نمی‌خواست ازدواج کنم. دلم نمی‌خواست بچه داشته باشم.»

اما به گفته کلونی، این برخورد «با ورود این انسان فوق‌العاده به زندگی‌ام و عاشق شدن دیوانه‌وارم» تغییر کرد.

او پیش از آن‌که افشا کند که این دو پس از یک سال زناشویی تصمیم گرفتند بچه‌دار شوند، گفت: «از لحظه‌ای که او را دیدم می‌دانستم همه‌چیز فرق خواهد کرد.» 

کلونی بازیگر و همسر حقوقدانش پیش از آن‌که در سال ۲۰۱۷ دارای فرزند شوند، در سپتامبر سال ۲۰۱۴  با یکدیگر عقد ازدواج بستند.

© The Independent

بیشتر از زندگی