سردبیر ووگ بریتانیا: سایز صفر بهترین اندازه است

هرچند صنعت خوش‌پوشی «کامل نیست» اما «آهسته» در حال تغییر است

ادوارد انینفول، سردبیر مجله ووگ بریتانیا در کنار ایمان مدل معروف آمریکایی-سومالیایی - Theo Wargo/AFP

در سال‌های اخیر صنعت خوش‌پوشی گام‌های بلندی در جهت فراگیر بودن برداشته است، اما ادوارد انینفول، سردبیر مجله ووگ بریتانیا می‌گوید هنوز کارهای بسیاری باید [در این راه] انجام شود. 

انینفول ۴۹ ساله در گفتگو با پادکست «ریور کافه تیبل۴‌» (River Café Table4) گفت: «وقتی دست‌کم به ووگ من نگاه می‌کنید، می‌بینید که همه به آن خوش آمده‌اند. همه نوع اندام، همه سایز، همه رنگ.»

او گفت: «آن چیز سختگیرانه که نتوانید در سایز به‌خصوصی بگنجد، سایز صفر بهترین سایز است، دیگر وجود ندارد.»

او گفت که صنعت خوش‌پوشی از استانداردهای لاغری شدید در دهه ۱۹۹۰ راه درازی طی کرده است: «این درک غلط وجود دارد، کسانی که خوش‌پوشی را دنبال می‌کنند، غذا نمی‌خورند که واقعیت ندارد.»

انینفول در ادامه گفت: «حتی ایده مدل بودن عوض شده است. می‌توانید کوتاه‌قد باشید، پستی‌وبلندی داشته باشید، می‌توانید معلول باشید.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اذعان داشت که هرچند صنعت خوش‌پوشی «کامل نیست» اما «آهسته» در حال تغییر است. جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است‌» نشان‌های مد را پاسخگو و مجبور کرد‌ «مردم را با پیشینه‌های مختلف در پشت‌ صحنه استخدام کند.»

او افزود: «تعاملاتی که اکنون در جریان است هرگز ۱۰ سال پیش صورت نمی‌گرفت.»

انینفول کار خود را در سمت سردبیر ووگ بریتانیا در سال ۲۰۱۷ با جانشینی الکساندرا شولمن که این نشریه را برای مدت ۲۵ سال سردبیری کرده بود، آغاز کرد. 

او سال گذشته در یک مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز ضمن اشاره به تنوع‌بخشی در صنعت خوش‌پوشی گفت:‌ «کافی نیست که تصویری در حساب کاربری اینستاگرامتان بگذارید، یا عکسی را در یک مجله یا در حال فیلم‌برداری نشان دهید. ساختار پشت پرده باید عوض شود.»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی