هشدار بریتانیا به روسیه: حمله به اوکراین «خطای بزرگی» خواهد بود

لیز تراس: ما متحدان بسیار نزدیک اوکراین هستیم و با شرکای خود در ناتو، و همچنین با اوکراین همکاری می‌کنیم

نیروی مرزی اوکراین در حال گشت‌زنی در دریای آزوف-Aleksey Filippov / AFP

وزیر امور خارجه بریتانیا به روسیه هشدار داد که حمله به اوکراین «خطای بزرگی» خواهد بود و لندن برای حمایت از کی‌یف، از نزدیک با متحدان خود در ناتو همکاری می‌کند.

لیز تراس روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز درباره حمله نظامی احتمالی روسیه به اوکراین، گفت: «فکر می‌کنم خطای بزرگی از سوی روسیه باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود که ما متحدان بسیار نزدیک اوکراین هستیم و با شرکای خود در ناتو، و همچنین با اوکراین همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها از حمایت کامل برخوردارند.

تحرک‌های نظامی اخیر روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین موجب بروز این نگرانی در غرب شده است که شاید روسیه در حال آماده‌سازی تهاجم نظامی به اوکراین باشد.

مسکو بارها این موضوع را رد کرده است که خود را برای حمله به اوکراین آماده می‌کند، و می‌گوید این اختیار را دارد که نیروهای نظامی خود را به هر جای روسیه که بخواهد اعزام کند.

روسیه همچنین امروز رزمایشی در دریای سیاه، جنوب اوکراین، برگزار کرد و گفت که با توجه به تشدید فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهایش، باید سطح آمادگی خود را تقویت کند.

آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» به روش‌های گوناگون حمایت خود را از اوکراین در برابر روسیه اعلام کرده‌اند، که مسکو آن را «تحریک‌آمیز» قلمداد می‌کند.