تابلو دفتر نماینده حامی کشتار آبان به آتش کشیده شد

حسن نوروزی پیش‌تر گفته بود که خودش در آبان ٩٨ به سمت مردم شلیک کرده است

تابلو دفتر حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و بهارستان- عکس از فارس

جمعه شب، ۲۸ آبان ماه، افرادی ناشناس تابلو دفتر حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و بهارستان را به آتش کشیدند. او پیش‌تر در مورد دادگاه آبان ۹۸ گفته بود: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»

به گزارش فارس، هنوز در مورد علت حادثه و چگونگی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

در روزهایی که «دادگاه بین‌المللی و مردمی آبان» برای رسیدگی به سرکوب اعتراض‌های مردمی آبان ۱۳۹۸ در لندن با شهادت شاهدان عینی این وقایع و خانواده‌های افراد کشته‌شده در حال برگزاری بود، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از حضور در این دادگاه امتناع کرده‌اند. با این حال، موجی که برگزاری این دادگاه به راه انداخته در بین مقام‌های ایرانی واکنش‌هایی را برانگیخت.

در یکی از این واکنش‌ها حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه با توجه به ابهام‌های موجود نسبت به وقایع آبان دو سال گذشته آیا بهتر نبود چنین دادگاهی در ایران برگزار می‌شد، به سایت خبری دیده‌بان ایران گفته است: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده مجلس با به سخره گرفتن برگزاری این دادگاه نمادین گفته است: «در این دادگاه کُشته‌شده‌ها را باید محکوم کنند یا قاتلین را؟ طرف آمده بانک را آتش زده و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟»

سایت دیده‌بان ایران در انتهای خبر خود افزوده که حسن نوروزی گفته «شوخی کردم» و تماس تلفنی را قطع کرده است.

این اظهارات با واکنش خشمگینانه افکار عمومی مواجه شد و بسیاری در فضای مجازی خواهان محاکمه وی شدند.
البته پس از این ماجرا، نوروزی اصل مصاحبه را تکذیب کرد. با این حال سایت خبری دیده‌بان اعلام کرده که فایل صوتی مصاحبه را در اختیار دارد و در صورت نیاز منتشر می‌کند.