قانون بازسازی بایدن، افزایش کسر بودجه آمریکا، واکنش‌ها

دفتر بودجه کنگره: لایحه هزینه‌های اجتماعی بایدن ۲۴۰ میلیارد دلار به کسر بودجه می‌افزاید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا- Official White House Photo by Adam Schultz

مقام‌های دفتر بودجه کنگره آمریکا روز پنجشنبه گفتند که بسته هزینه‌های اجتماعی «بازسازی بهتر» رئیس‌جمهور جو بایدن در دهه آینده، ۳۶۷ میلیارد دلار به کسری بودجه [سالانه] ایالات متحده اضافه می‌کند.

گزارشی از ناظر بودجه قوه مقننه که چند ساعت قبل رای‌گیری مجلس نمایندگان منتشر شد، افزایش اعتبارات مالیاتی برای فرزندان، یارانه‌های مراقبت از فرزندان، آموزش پیش از مهدکودک، گسترش حمایت بیمه درمانی مدیکید (Medicaid) و بیمه‌ درمانی مراقبت مقرون‌به‌صرفه (Affordable Care Act) [اوباماکر] و همچنین برنامه‌های دیگر شامل می‌شود.

قرار بود بسته برنامه‌های اجتماعی همراه با لایحه زیرساخت‌های دو حزبی که آقای بایدن آن را روز دوشنبه امضا کرد، تصویب شود؛ اما گروهی از دموکرات‌های میانه‌رو مجلس از رای دادن به قانون اجتماعی بدون برآورد هزینه دفتر بودجه کنگره خودداری کردند.

دفتر بودجه کنگره همچنین گزارش داد که افزایش پیشنهادی در بودجه اداره مالیات به منظور کمک به اجرای قوانین مالیاتی می‌تواند در طول مدت ۱۰ سال ۱۲۷ میلیارد دلار درآمد اضافی تولید کند. با این حساب، این صورتحساب تا سال ۲۰۳۱، تنها ۲۴۰ میلیارد دلار به کسری بودجه اضافه می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های کاخ سفید تحلیل دفتر بودجه کنگره برای قضاوت درباره تاثیر مهمترین قانونی که آقای بایدن تصویب کرده است بر کسری بودجه ایالات متحده را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند و در عوض به تحلیل سازمان غیرحزبی کمیته مشترک مالیات (Joint Committee on Taxation) اشاره کرده‌اند که بر این باور است که این لایحه در همان دوره ۱۰ ساله تقریبا ۱.۴۸ تریلیون دلار برای خزانه دولت درآمد کسب می‌کند و بعید است که به کسری بودجه بیفزاید.

مایک لوین، نماینده دموکرات کالیفرنیا که عضوی از فراکسیون ترقی‌خواه کنگره است، به ایندیپندنت گفت که او معتقد نیست دموکرات‌های میانه‌رو که از رای دادن به این لایحه، بدون ارزیابی دفتر بودجه کنگره خودداری کرده بودند، وقتی مجلس روز پنجشنبه رای‌گیری کند، آن را از تصویب بازدارند.

او گفت: «بله، من فکر می‌کنم که آن‌ها از این لایحه حمایت خواهند کرد.»

وقتی از آقای لوین سوال شد که با لغو برنامه‌ریزی‌‌شده قانون مصوب دوران ترامپ که کسر مالیات‌های ایالتی و محلی از مالیات فدرال را که اغلب افراد ثروتمند از آن سود می‌بردند، لغو کرده بود، آیا این لایحه می‌تواند مسیر سنا را برای تصویب طی کند، او پاسخ داد که می‌داند که سناتورها «اصلاحات بیشتری» در لایحه اعمال خواهند داد.

او گفت: «سناتور منندز و سناتور سندرز در حال بررسی آن‌اند و قبل از هر گونه نتیجه‌گیری نهایی، باید ببینیم چه چیزی را به ما برمی‌گردانند.»

© The Independent

بیشتر از جهان