سیر نزولی محبوبیت بایدن همچنان ادامه دارد

میزان محبوبیت بایدن به ۳۶ درصد افت کرده است

محبوبیت بایدن در ادامه موج انتقادهای جمهوری‌خواهان در مورد مسائلی مانند مهاجرت و الزام تزریق واکسن کووید‌ـ‌۱۹ کاهش یافته است‌ـ ALEX WONG/AFP

بر اساس یک نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گرماگرم تلاش حزبش برای تصویب اولویت‌های قانونی این حزب در کنگره، به پایین‌ترین سطح رسیده است.

نظرسنجی دانشگاه کویینی‌پیاک که در روزهای ۱۱ تا ۱۵ نوامبر انجام و روز پنجشنبه ۱۸ نوامبر منتشر شد، حاکی از آن است که فقط ۳۶ درصد شهروندان بزرگسال ایالات‌ متحده می‌گویند آقای بایدن دارد کارش را خوب انجام می‌دهد و ۵۳ درصد گفته‌اند که از عملکرد او ناراضی‌اند. 

این نظرسنجی عملکرد آقای بایدن را در حوزه‌های خاص مجزا کرده و نظر پاسخ‌دهندگان در باره نحوه مدیریت او در هر حوزه را از زمان تصدی این سمت جویا شده است. آقای بایدن در چند حوزه امتیاز پایینی گرفته است. اقتصاد و سیاست خارجی بیشترین زمینه‌های نگرانی بودند. 

۵۵ درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند که عملکرد آقای بایدن در سیاست خارجی ایالات‌ متحده را تایید نمی‌کنند و ۵۹ درصد دیگر در مورد مدیریت اقتصادی او ابراز نارضایتی کرده‌اند. فقط یک‌‌سوم آمریکایی‌ها عملکرد او در این دو زمینه را تایید کرده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظرسنجی سوال‌های ارزیابی محبوبیت را بر اساس پاسخ‌های رای‌دهندگان دموکرات، جمهوری‌خواه و مستقل تقسیم نکرده است، اما نتایج به‌رغم ادعای سال ۲۰۲۰ آقای بایدن مبنی بر اینکه اگر انتخاب شود کشور را متحد خواهد کرد، همچنان نمایانگر روند ادامه دو‌دستگی در کشور است. 

میزان محبوبیت آقای بایدن مشابه میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، در همین نظرسنجی در ماه مه ۲۰۱۷ است. در آن هنگام، رای‌دهندگان در مورد ‌صداقت آقای ترامپ و اینکه آیا او با ارزش‌های کلی آن‌ها اشتراک نظر دارد، ابراز نگرانی عمیق کردند.

محبوبیت رئیس‌جمهوری در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر و در میانه ادامه موج انتقادهای جمهوری‌خواهان در مورد مسائلی مانند مهاجرت و الزام تزریق واکسن کووید‌ـ‌۱۹ کاهش یافته است. او همچنین با معضل‌های ناشی از تورم پولی شدید روبه‌‌رو است که با نزدیک شدن فصل خرید [کریسمس و سال نو]، بهای اقلام را برای مصرف‌کنندگان در سراسر آمریکا بالا برده است.  

نتایج نظرسنجی قبلی کویینی‌پیاک در ماه سپتامبر نشان داده بود که ۴۲ درصد آمریکایی‌ها عملکرد رئیس‌جمهوری را مثبت ارزیابی کرده بودند، در حالی‌که ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد او ناراضی بودند.

در این میان، حزب او [دموکرات] در مجلس نمایندگان و سنا روی تصویب دومین نیمه برنامه دوجانبه زیرساختی تمرکز کرده است: ‌یک بسته ۱.۹ تریلیون دلاری هزینه‌های مرتبط با امنیت اجتماعی و تامین هزینه‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی که باید در هفته جاری در روند اصلاح بودجه تایید و تصویب شود.

دموکرات‌ها همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده را پیش‌رو دارند و امیدوارند همچنان کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در دست‌ گیرند. شکست سنگین نامزد حزب دموکرات در انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا در اوایل ماه جاری نقاط ضعف احتمالی حزب را آشکار کرد. 

در نظرسنجی کویینی‌پیاک ۱۳۷۸ بزرگسال شرکت کرده بودند و ضریب خطا ۲.۶ درصد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان