سیل کانادا صدها نفر را در خودروها گرفتار کرد

«شرایط بسیار دلخراشی است، مردم تا جایی که می‌توانند سریع و مطمئن کار می‌کنند»

رانش زمین در استان غربی کانادا روز یکشنبه، پس از طوفان و بارانی که زندگی را مختل کرده بود، آغاز شد - globeandmail twitter

مقام‌های استان بریتیش کلمبیا در کانادا هلیکوپترها را به ماموریت‌های متعددی اعزام کردند تا صدها نفری را که پس از باران‌های شدید و رانش‌ زمین، داخل خودروهایشان گیرافتاده بودند، نجات دهند.

به گفته مقام‌های شهری و امدادی، حدود ۲۷۵ نفر از جمله ۵۰ کودک در بیش از ۱۰۰ خودرو از عصر یکشنبه در بزرگراهی در نزدیکی شهر کوهستانی آگاسیز گیر افتاده‌‌اند.

امدادگران با هلی‌کوپترهای امداد کورمورانت نیروی هوایی بارها بر فراز بزرگراه مذکور دور زدند و مردم را از داخل خودروها به قرارگاهی درمنطقه انتقال دادند.

مایک فارنورت، رئیس ایمنی عمومی این استان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «شرایط متغیر است... وضعیت آب‌و‌هوایی بسیار وخیمی است»

او در نشست خبری دوشنبه بعدازظهر گفت: «شرایط زمانی بسیار دلخراشی است. مردم تا جایی که می‌توانند سخت و سریع و مطمئن کار می‌کنند.»

او افزود تاکنون هیچ تلفات جانی تایید نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هشدارهای آب‌وهوایی بیشتر از طوفان‌هایی خبر می‌دهد که در راه رسیدن به این منطقه‌اند. به گفته مقام‌ها، برق نیز ممکن است قطع شود.

رانش زمین در این استان غربی کانادا روز یکشنبه، پس از طوفان و بارانی که زندگی را مختل کرده بود، آغاز شد. مسئولان جاده‌ها را بسته‌ و یکی از شهرها را تخلیه کرده‌اند. یک خط لوله نفت مسدود شده و پروازها نیز به تاخیر افتاده است.

در پی طغیان رودخانه که شکستن پل‌ها و از کار انداختن اجباری تصفیه‌خانه فاضلاب را در پی داشت، از بیش از هفت هزار نفر از ساکنان شهر مریت واقع در حدود ۲۰۰ کیلومتری ونکوور، مرکز ایالت، خواسته شده است که محل را تخلیه کنند.

این شهر در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: «تداوم سکونت در منطقه بدون خدمات فاضلاب شهری، انباشت انبوه فاضلاب و خطر سلامت فردی را به همراه دارد.»

ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در نزدیکی شهر هوپ بخش‌هایی از جاده‌ها از بین برده است.

خط‌ لوله نفتی ترانس ماونتین (The Trans Mountain) که روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام و فراورده‌های پالایش شده را از آلبرتا به سواحل اقیانوس آرام انتقال می‌دهد، روز دوشنبه تعطیل شد. بنا به اعلام شرکت عملیاتی، کار روی یک طرح توسعه پیشنهادی نیز متوقف شده است.

رانش زمین تنها چند ماه پس از آن روی می‌دهد که کانادا از آتش‌سوزی‌های جنگلی مهارناپذیر که دما را به میزانی بی‌سابقه‌ افزایش داد، خارج شد. تابستان امسال سخت‌ترین تابستان کانادا بود؛ به طوری که یک شهر آن بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

گزارش تکمیلی در خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان