زلزله هرمزگان را لرزاند، هنوز تلفاتی گزارش نشده است

این زلزله در ۱۵ کیلومتری لافت،۲۰ کیلومتری سوزا، و ۲۷ کیلومتری درگهان احساس شد

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که امروز، یکشنبه ۲۳ آبان، زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ ریشتر در مقیاس امواج درونی شهر لافت در هرمزگان را لرزاند.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه امروز (یکشنبه) به وقت محلی و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین رخ داده است.

بر اساس این گزارش، این زلزله در ۱۵ کیلومتری لافت،۲۰ کیلومتری سوزا، و ۲۷ کیلومتری درگهان (هر سه در هرمزگان) احساس شد. 

علیرضا نصری، فرماندار قشم، در این زمینه به ایرنا گفت: «هیچ گونه خسارتی تا کنون گزارش نشده است. بنا بر گزارش رئیس شورای لافت، خانه‌ها آسیب ندیده و فقط بحث روانی و ترس مردم مطرح است که تلاش می‌شود با استقرار نیروهای امدادی این مسئله مدیریت شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سویی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از اعزام ۸ تیم عملیاتی امداد و نجات و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده لافت استان هرمزگان خبر داد.

مهدی ولی‌پور روز یکشنبه به خبرگزاری ایرنا گفت که گزارش‌هایی از وقوع ریزش کوه گنو در بندرعباس منتشر شده است و برخی مناطق جنوبی شهر بندرعباس با قطعی برق مواجه شده‌اند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر همچنین در گفت‌وگو با شبکه خبر، از جان باختن یک فرد در شهر بندرعباس به علت سقوط تیر چراغ برق بر اثر وقوع زمین‌لرزه خبر داد. 

همزمان، جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور، گفت نیروهای اورژانس در حال آماده‌باش هستند و مشکلات احتمالی بیمارستانی را پیگیری می‌کنند.

او افزود: «استان‌های همجوار نیز در حالت آماده‌باش هستند و در صورت نیاز به کمک، به منطقه اعزام می‌شوند.»

به گفته میعادفر، هنوز هیچ خسارتی گزارش نشده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور نیز گفت:‌ «اولین زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتر و دومین زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتر بوده است.»

اسماعیل نجار افزود: «نیروهای ستاد در آماده‌باش کامل هستند و در صورت نیاز، از نیروهای مدیریت بحران منطقه کمک گرفته خواهد شد.»