مخالفت صریح تشکل‌های معلمان به انتخاب وزیر آموزش و پرورش

«آموزش و پرورش به وزیری فاقد حاشیه و جدای از انتصاب‌های فامیلی نیاز دارد»

برادر داماد شهردار تهران، متولد سال ۱۳۵۴ است و مدرک حوزوی در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی دارد که ارتباطی با مقوله آموزش کودکان و نوجوانان ندارد-عکس از فرارو

سه تشکل معلمان، در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی مخالفت خود را با انتخاب مسعود فیاضی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش اعلام و تاکید کردند که آموزش و پرورش باید از «انحصار یک جناح و خط فکری» خارج شود.

«انجمن اسلامی معلمان ایران»، «سازمان معلمان ایران» و «مجمع فرهنگیان ایران اسلامی» در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور نسبت به انتصاب مسعود فیاضی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش اعتراض کردند. در این نامه که رونوشت آن نیز برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارسال شد، آمده است: «در کمال ناباوری درحالی‌که انتظار می‌رفت رئیس دولت سیزدهم پیام مخالفت با گزینه قبلی معرفی شده را دریافت کرده باشد، متاسفانه شاهد معرفی گزینه‌ای برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هستیم که نه‌تنها نشان از عدم دریافت پیام فرهنگیان و نمایندگان مخالف بوده است بلکه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از عدم شناخت این دستگاه مهم و اولویت نداشتن آن نزد رئیس دولت و حلقه مشاوران ایشان دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجمن‌های معلمان در نامه‌ خود مدرک حوزوی مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار دادند و تاکید کردند که او از «تجربه‌های موثری» در حوزه تعلیم و تربیت برخوردار نیست و «شناخت کمتری» نسبت به اهداف آموزش و پرورش دارد.

نویسندگان این نامه در ادامه با تاکید بر اینکه رشته تحصیلی مسعود فیاضی نیز ارتباط نزدیکی با تخصص‌های مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش ندارد، او را «فاقد تجربه مدیریتی موفق» دانستند و گفتند که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به‌موضوع روابط انسانی موثر که «سازنده تار و پود انگیزشی در سازمان بزرگ آموزش و پرورش است، واقف نیست».

انجمن‌های معلمان در نامه خود خطاب به رئیس دولت سیزدهم متذکر شدند که «تنها وزیری موجه، محبوب، بااراده، متعهد و ترجیحا از بدنه جامعه معلمان می‌تواند از بحران‌های موجود در آموزش و پرورش گره‌گشایی کند.»

در پایان این نامه نیز آمده است: «ما دبیران کل سه تشکل، ضمن مخالفت صریح با وزارت آقای مسعود فیاضی، یادآوری می‌کنیم آموزش و پرورش طبق قانون اساسی خدمتی عمومی است و به وزیری فاقد حاشیه و جدای از انتصاب‌های فامیلی و از جنس خانواده آموزش و پرورش نیاز دارد تا به‌تدریج از انحصار یک جناح و یک خط فکری خارج و به دست صاحب‌نظران حرفه‌ای و افراد باتجربه و کارآمد اداره شود.»

ابراهیم رئیسی، روز دوشنبه ۱۷ آبان مسعود فیاضی، برادر داماد علیرضا زاکانی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. برادر داماد شهردار تهران، متولد سال ۱۳۵۴ است و مدرک حوزوی در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی دارد که ارتباطی با مقوله آموزش کودکان و نوجوانان ندارد. او پیشتر نیز در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معاون زاکانی بود.

رئیس دولت سیزدهم، در حالی برادر داماد علیرضا زاکانی را به‌عنوان گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش راهی مجلس کرد که برخی نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۶ آبان نسبت به انتصاب‌های فامیلی در دولت انتقاد کرده بودند.