مورد عجیب برادران صدرالساداتی و شیخ جن‌گیر

ادعای غریب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس

برادران صدرالساداتی- انتخاب

از دو روز گذشته، ابتدا خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی و سپس رسانه‌های داخلی ایران منتشر شد که روح‌الله و مهدی صدرالساداتی به شکل مرموزی در میانه اتوبان قم به تهران مفقود شده‌اند.

روح‌الله صدرالساداتی روحانی ۳۶ ساله، از درس‌خوانده‌های موسسه مصباح یزدی و نماینده استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری است. مهدی صدرالساداتی برادر کوچک‌تر او نیز داماد محمدرضا مدرسی یزدی از اعضای شورای نگهبان و از چهره‌های اینستاگرامی جریان موسوم به «عدالتخواه» است.

ناپدید شدن در ساعت ۲ و نیم صبح

نخستین بار اکانت توییتر وحید اشتری از کاربران اصولگرا و دوست مهدی صدرالساداتی خبر از مفقود شدن او داد. اشتری در حساب توییتری خود نوشت: «سید مهدی صدرالساداتی ساعت ۲ونیم بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور از قم خارج شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الان نزدیک به ۲۴ ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگرانند. فرودگاه می‌گوید حتی دیشب بلیط هواپیما را هم از گیت نگرفته‌اند».

این کاربر چند ساعت بعد اعلام کرد که ۴ نفر در ماشین حامل برادران صدرالساداتی حضور داشته‌اند که اطلاعی از سرنوشت هیچ کدامشان نیست. ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که کانال خبری قمنا در خبری که بعدتر آن را پاک کرد مدعی شد که «یک مقام آگاه» به آن‌ها اعلام کرده است که مهدی و روح‌الله صدرالساداتی به حکم دادگاه ویژه روحانیت استان تهران دستگیر شده‌اند. دادگاه ویژه روحانیت این خبر را تکذیب کرد و گفت حکمی مبنی بر دستگیری این افراد صادر نکرده است.

همچنین امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز دستگیری این دو نفر از سوی نهادهای امنیتی را تکذیب کرد و گفت آن‌ها دستگیر نشده‌اند و در مکانی در قم هستند.

پس از ۴۸ ساعت از ناپدید شدن این افراد و انتشار حجم زیادی از اخبار ضد و نقیض، مجتبی ذوالنور، نماینده مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مهدی و روح‌الله صدرالساداتی در حالی که از قم عازم تهران بوده‌اند در نزدیکی مجتمع بین راهی مهتاب موبایل‌هایشان را خاموش کرده‌اند و به قم برگشته‌اند.

ذوالقدر درباره حوادث پس از رسیدن این دو برادر به قم هم گفت: «آنها به منزل برادرِ آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند. در واقع آنها در منزل برادرِ آقای غفاری حضور داشتند و خانواده آنها نیز بی اطلاع بوده‌اند».

انتشار این خبر در خبرگزاری فارس سبب واکنش دوستان این دو برادر شد. وحید اشتری که نخستین بار خبر ناپدید شدن مهدی و روح‌الله صدرالساداتی را منتشر کرده بود با انتشار توییتی به سخنان ایرابادی و ذوالنور واکنش نشان داد و گفت که اگر این افراد راست می‌گویند آدرس محل اختفای این دو برادر را بدهند تا رسانه‌ها برای پیگیری وضع این دو نفر به آن‌جا مراجعه کنند.

شیخ جن‌گیر و فساد علی شمخانی

روح‌الله و مهدی صدرالساداتی دو روحانی جوانند که شهرتشان مدیون کمپین رسانه‌ای دو سال اخیر بخش‌هایی از جریان اصولگرا برای مقابله با فساد اقتصادی چهره‌های سیاسی است. روح‌الله صدرالساداتی، روحانی ۳۶ ساله که نماینده استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری است و برای بیشتر نشان دادن سنش محاسنش را سفید می‌کند، گرچه کمتر از برادر کوچکترش مهدی، چهره رسانه‌ای است ولی سخنان وی درباره فساد در گمرک‌ها و فساد سیاسیون در میان کاربران اصولگرای شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود.

مهدی صدرالساداتی شهرتش را مدیون انتشار عکس‌های عروسی پسر سفیر ایران در دانمارک با یک مدل اینستاگرامی در شبکه‌های اجتماعی است. او در این پست اینستاگرامی به موضوع ریخت و پاش‌ها، ژن خوب و آقازادگی در بین مسئولان جمهوری اسلامی حمله کرده بود. در دومین اقدام وی به زندگی لوکس و فساد مهدی مظاهری پسر طهماسب مظاهری رییس کل اسبق بانک مرکزی جمهوری اسلامی پرداخت. مناظره لایو این دو در اینستاگرام و سپس انتشار خبر دستگیری مهدی مظاهری شهرت این روحانی جوان را دوچندان کرد.

ورود به موضوع تخلیه ساکنان غیررسمی در ده‌ ونک، ویلاسازی‌های لواسان و همچنین مفاسد اقتصادی خانواده علی شمخانی، دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی، نام مهدی صدرالساداتی را در جمع چهره‌های عدالتخواه تثبیت کرد. با این وجود برخی چهره‌های جریان موسوم به عدالتخواه، همواره اتهاماتی متوجه وی کرده‌اند و او را فردی مشکوک و دارای افکار انحرافی می‌خوانند.

«مشکوک بودن» و «انحرافی بودن» مهدی صدرالساداتی و برادر بزرگترش روح‌الله صدرالساداتی به ارتباطشان با یک روحانی جنجالی به نام غفار عباسی یا عباس غفاری برمی‌گردد. این روحانی همان کسی است که ذوالنور در واکنش به ناپدید شدن این دو برادر مدعی شده است که در خانه برادر او پنهان شده‌اند.

عباس غفاری به گفته برخی رسانه‌ها از گردانندگان حلقه‌ای در مسجد رضایی قم به نام «جمالِ آفتاب» است. عباس غفاری آنچنان که این رسانه‌ها می‌گویند مدعی ارتباطاتی با ماوراءالطبیعه و اجنه است و با همراهی روح‌الله صدرالساداتی، عضو مجلس خبرگان رهبری و برادرش مهدی صدرالساداتی به دنبال نفوذ در حاکمیت و طلاب هستند.

مهدی صدرالساداتی پیش از ناپدیدشدنش موضوع توانایی غفاری در جن‌گیری را تایید کرده و گفته که غفاری شاگرد آیت‌الله بهجت بوده است و خود آیت‌الله بهجت هم به این موضوعات معتقد و معترف بوده است.

اقبال طلبه‌ها و برخی از جوانان قمی به این غفاری و اعتقاد به کرامات او، حساسیت بخشی از جریان‌های اصولگرا را برانگیخته است و به همین دلیل این دو برادر از سوی دیگر جناح جریان موسوم به عدالتخواه، انحرافی و مشکوک نامیده می‌شوند.

همچنین ناپدید شدن این دو نفر شائبه‌هایی درباره ارتباط این موضوع با افشاگری درباره مفاسد علی شمخانی را برجسته کرده است. در مقابل، کانال رجانیوز در شبکه تلگرام با رد این خبر موضوع ناپدید شدن این دو نفر را واکنش آن‌ها به «تعطیل شدن دکان مدعیان دروغین فساد ستیزی» با «روی کار آمدن برند اصیل فساد ستیزی یعنی آیت‌الله رییسی» دانسته است.

پس از ۴۸ ساعت ناپدیدی، هنوز فیلم، عکس و یا پیامی از این دو روحانی جنجالی منتشر نشده است که به این اخبار و گمانه‌زنی‌های ضد و نقیض پایان دهد و حتی خبر اختفای آگاهانه آن‌ها در خانه برادر شیخ جن‌گیر هم مانند دیگر اخبار بی هیچ سند و مدرکی منتشر شده است.

بیشتر از