هشدار نماینده مجلس درباره احتمال تکرار اعتراض‌های دی ۹۶ و آبان ۹۸

پزشکیان: دولت رئیسی چشم‌انداز خوبی پیش رو ندارد، چون آینده بهتر در گرو رابطه با دنیاست

نماینده مجلس هشدار داد اگر تغییری سریع و چشمگیر در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد نشود، احتمال تکرار اعتراض‌های گذشته وجود دارد-AFP

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی هشدار داد اگر تغییری سریع و چشمگیر در وضعیت اقتصادی مردم ایجاد نشود، احتمال تکرار اعتراض‌های گذشته وجود دارد.

به گزارش بهار نیوز، مسعود پزشکیان معتقد است تا زمانی که رابطه ایران با دیگر کشور‌های دنیا اصلاح نشود امیدی به بهبود شرایط کشور نیست. «نمی‌توان در کشور برجام را در بلاتکلیفی گذاشت، «اف‌ای‌تی‌اف» را امضا نکرد و گفتگو با دنیا نداشت و بعد دنبال رونق اقتصادی رفت. عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: بسیاری از دولتمردان و حامیان آن‌ها می‌گویند ما می‌توانیم با همین مشکلات، شرایط را بهبود دهیم، خب بسم‌الله؛ اصلا بروید برجام را پاره و اف‌ای‌تی‌اف را هم دور بیندازید فقط مشکل اقتصادی مردم را حل و سفره‌هایشان را رنگین‌تر کنید، اما با این رویکرد این کار شدنی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پزشکیان تنها نماینده مجلس نیست که نگران شرایط کنونی است. به گزارش پایگاه خبری بهار، به‌قدری شرایط سخت و دست وزرا در بهبود شرایط خالی است که صدای برخی نمایندگان اصول‌گرای «مجلس انقلابی» هم درآمده است. یک روز احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید این تیم اقتصادی توان مدیریت بحران را ندارد و روز دیگر محمدحسن آصفری نماینده اراک عنوان می‌کند دولت حق ندارد بگوید وقتمان کم بوده است. 

بهارنیوز می‌نویسد: «بیش از سه ماه از آغاز به‌کار دولت اصولگرای سیدابراهیم رئیسی می‌گذرد و نه‌تنها اوضاع کشور در هیچ حوزه‌ای بهتر نشده که آمار و ارقام و گزارش‌های میدانی حکایت از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دارد. هرچه از زمان تشکیل دولت سیزدهم فاصله می‌گیریم، به توخالی بودن شعار‌ها و بی‌برنامگی‌ها بیشتر پی می‌بریم. از دلار ۲۸ هزارتومانی گرفته تا شانه ۶۵ هزارتومانی تخم‌مرغ، همه و همه نشان از اوضاع وخیم اقتصادی کشور دارد.»

پزشکیان در بررسی عملکرد دولت ابراهیم رئیسی گفت: «این دولت حتی اگر هم پول داشته باشد بعید به نظر می‌رسد چشم‌انداز خوبی پیشِ رو داشته باشد، چون آینده بهتر در گروه رابطه با دنیاست. وقتی ارتباط و تعاملی با دنیا نیست؛ نمی‌توان به‌راحتی جنسی را وارد و یا صادر کرد و اگر هم بخواهیم کالایی را وارد کنیم باید روی به تهاتر بیاوریم که آن‌هم نیازمند پشتوانه بانکی است که اکنون وجود ندارد و ازاین‌رو کشور طرف مقابل می‌تواند سرمایه ما را بخورد و برود و با این محدودیت‌ها خیلی امکان پیگیری حق هم نیست.»

پزشکیان در پاسخ به این‌که ادامه وضع موجود می‌تواند وقایع دی ۹۶ و آبان ۹۸ را تکرار کند، گفت: «وقتی مشکل مردم حل نشود و ادامه پیدا کند، امکان هر اتفاقی هست.»