توافق چهار میلیارد دلاری امارات و ایالات متحده در بخش کشاورزی نوین

تقریباً ۲۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشاورزی است

امارات متحده عربی پیشنهاد کرده میزبان کوپ۲۸ باشد-getty images via canva

آمریکا و امارات متحده عربی در حاشیه نشست کوپ ۲۶ از رسیدن به یک توافقنامه ۴ میلیارد دلاری درباره نوآوری کشاورزی خبر دادند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده روز سه‌شنبه از راه‌اندازی یک طرح کشاورزی جدید و مشترک با امارات متحده عربی و افزایش سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری برای تسریع برنامه‌های «نوآوری در کشاورزی و سامانه‌های غذایی هوشمند» طی پنج سال آینده خبر داد.

مأموریت «نوآوری کشاورزی برای اقلیم» توسط جو بایدن در دومین روز از نشست اقلیمی کوپ ۲۶ در گلاسکو اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری دولتی WAM روز سه‌شنبه گزارش داد، امارات متحده عربی که پیشنهاد میزبانی کوپ۲۸ را نیز داده است ‌، متعهد شده که به‌عنوان بخشی از این طرح سرمایه‌گذاری خود را یک میلیارد دلار افزایش دهد.

بایدن گفت که نخستین بار این پیشنهاد را در نشست سران درباره اقلیم مطرح کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اضافه کرد که آن‌ها در شش ماه گذشته «با بیش از ۷۵ شریک برای تسریع سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی در کشاورزی هوشمند با اقلیم و نوآوری در سیستم غذایی» روی این ابتکار کارکرده‌اند.

تقریباً ۲۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از کشاورزی است و شرکای AIM for Climate متعهد شده‌اند که سرمایه‌گذاری کلی در نوآوری کشاورزی را تا سال ۲۰۲۵ در مقایسه با حداقل آن در سال ۲۰۲۰ به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.

دکتر سلطان احمد الجابر، نماینده امارات متحده عربی در امور تغییرات اقلیمی و وزیر صنعت و فناوری پیشرفته این کشور، گف: «AIM for Climate بر بخشی تمرکز دارد که قبلاً از نظر فرصت‌هایی که می‌تواند برای اقدام درزمینهٔ اقلیم جهانی ارائه دهد، نادیده گرفته‌ شده بود.»

وی گفت که امارات متحده عربی بیش از ۱۷ میلیارد دلار در انرژی پاک در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند نوآوری سبز و رشد در بخش انرژی را ارتقا دهد.

جان کری، نماینده ایالات‌متحده در امور اقلیمی، گفت که نوآوری می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، جمعیت رو به رشد جهان را تغذیه کند و به کشاورزان و دامداران کمک کند تا تغییرات اقلیمی را کاهش دهند و با آن سازگار شوند.

حامیان AIM for Climate's شامل بیش از ۳۰ کشور از شش قاره از جمله آذربایجان، کانادا، بریتانیا و همچنین تعداد زیادی آژانس غیردولتی دیگر است.

بیشتر از جهان