همسایه شاکی از بوی کباب به دادگاه رفت

pexels - عکس تزئینی از کباب کردن

شیلا کاردن، شهروند استرالیایی ساکن شهر گیراوهین در حومه پرت، که گیاه‌خوار و حرفه‌اش «ماساژور» است، می‌گوید که بوی کباب کردن گوشت در خانه همسایه به کیفیت زندگی او آسیب زده است. وی در گفتگو با شبکه خبری ۹ گفت: «من فقط بوی ماهی را حس می‌کنم. نمی‌توانم از حیاط خانه‌ام استفاده کنم. نمی‌توانم بیرون بروم... نتوانسته‌ام راحت بخوابم».

در پرونده ۴۰۰ صفحه‌ای مدارک و اسناد ارائه شده به دادگاه، وی همچنین گفته است که در هر دو خانه کناری ملک شخصی وی، در بالکن سیگار می‌کشند و بعضی اوقات چراغ بالکن را به هنگام شب روشن می‌گذارند.

او اضافه کرده است، بچه‌های آنها هنگامی که در حیاط خانه خود بازی می‌کنند سر و صدا می‌کنند.

اما دادگاه اداری دولتی غرب استرالیا دادخواست این زن را به دلیل اینکه همسایه‌های او هیچ یک از قوانین مسکونی را نقض نکرده‌اند، مردود دانسته است.

در حکم دادگاه آمده است: «آنچه که همسایگان انجام می‌دهند زندگی در خانه و حیاط خود به‌عنوان یک خانواده است».

درخواست تجدید نظر نیز توسط دادگاه عالی کشور رد شده است و به خانم کاردن گفته شده که نمی‌تواند پرونده خود را بیش از این در دادگاه به پیش ببرد.

رییس دادگاه، قاضی پیتر کوئینلن گفت: «حجم اسنادی که وی تهیه کرده است… حاکی از این است که این مسائل به حدی ادامه داشته که تبدیل به یک معضل شده است».

اما به‌رغم هر دو رای - آخرین رای در ماه ژوئیه صادر شد - خانم کاردن به رسانه‌ها گفت که از نظر او این پرونده هنوز بسته نشده است و برای دنبال کردن آن در پی راه‌های دیگری خواهد بود.

او گفت: «این خیلی ناراحت کننده است. یک هرج و مرج و نا آرامی اجتماعی است».

خانواده‌هایی که در این پرونده طرف دعوا بوده‌اند، درباره این موضوع حاضر به صحبت نشدند، اما هر دو خانواده اشاره کردند که خواسته خانم کاردن در دادگاه غیر منطقی تشخیص داده شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از جهان