وزیر معلول نتوانست با صندلی چرخدار در اجلاس سازمان ملل شرکت کند

«سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ نگران دسترسی (افراد معلول) در رویدادهای خود نیست»

كارين الحرار وزیر انرژی اسرائیل روی صندلی چرخدار-REUTERS/Amir Cohen

وزیر اسرائیلی به علت مناسب نبودن مسیر حرکت، نتوانست در نشست کاری خود در «کاپ ۲۶» (Cop26) شرکت کند.

وزیر انرژی اسرائیل گفت او نتوانسته است در جلسات کاپ ۲۶ شرکت کند زیرا محل برگزاری این رویداد با صندلی چرخدار قابل‌دسترسی نبود.

کانال ۱۲ اسرائیل به رویترز گفت که كارين الحرار نتوانست به محوطه اجلاس که در گلاسکو در حال برگزاری است برسد زیرا تنها گزینه‌های موجود برای حمل‌ونقل اتوبوس‌های شاتل بود که برای صندلی چرخدار نامناسب بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الحرار در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «من به کاپ ۲۶ آمدم تا با همتایان خود در جهان ملاقات کنم و مبارزه مشترک خود را علیه بحران آب‌وهوا پیش ببرم. مایه تأسف است که سازمان ملل متحد که دسترسی افراد دارای معلولیت را ترویج می‌کند، در سال ۲۰۲۱ نگران دسترسی (افراد معلول) در رویدادهای خود نیست.»

او گفت امیدوار است تا سه‌شنبه راه‌حلی پیدا شود. وزیر امور خارجه اسرائیل با انتقاد از سازمان دهندگان اجلاس گفت: «اگر ابتدا مراقب انسان‌ها، دسترسی (به امکانات) و معلولیت‌ها نباشیم، نمی‌توان نگران آینده، آب‌وهوا و مردم بود.»

نیل ویگان سفیر بریتانیا در اسرائیل بابت این اتفاق عذرخواهی کرد. ویگان در توییتر گفت: «از شنیدن این‌که کارین الحرار نتوانست در جلسات کاپ ۲۶ شرکت کند، ناراحت شدم. من عمیقاً و صمیمانه از وزیر عذرخواهی می‌کنم. ما خواهان یک نشستی هستیم که پذیرای همه باشد و همه را شامل شود.»

 بنا بر اعلام مقامات بهداشتی یک نفر از هر پنج نفر بریتانیایی به طور موقف یا دائم با نوعی از معلولیت بینایی، شنوایی، اختلال در حرکت، اختلال یادگیری درگیر است. طبق قوانین نه تنها اماکن عمومی باید برای رفت‌وآمد این افراد مناسب‌سازی شوند بلکه وب‌سایت‌ها نیز باید خود را با استانداردهای جدیدی که دسترسی تمام افراد را در بربگیرد مطابقت دهند.

قانون دسترسی عادلانه معلولان در سال ۱۹۹۵ در بریتانیا تصویب شد. این قانون کسب‌وکارها و سازمان‌های دولتی و مدارس را ملزم می‌کند تا اقدامات لازم برای مناسب‌سازی اماکن، رفع موانع فیزیکی یا ارائه خدمات را انجام دهند. بااین‌حال هنوز در برخی اماکن این قانون به‌صورت کامل رعایت نمی‌شود.

کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۰۲۱ سازمان ملل متحد که با نام کاپ ۲۶ نیز شناخته می‌شود، بیست و ششمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل است، در گلاسکو، اسکاتلند، بریتانیا، بین ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان