پیش‌بینی مدیرعامل توییتر برای چشم‌انداز اقتصادی آمریکا

جک دورسی می‌گوید تورم شدید در راه است

دورسی گفت: «به زودی در ایالات متحده و در نتیجه سراسر جهان، با چنین اتفاقی روبه‌رو خواهیم شد»-JOE RAEDLE / Getty Images via AFP

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، پیش‌بینی کرده است که ایالات متحده به زودی دستخوش تورمی افسارگسیخته می‌شود و هشدار داد که «همه‌چیز را تغییر می‌دهد».

هم‌زمان با جهش قیمت کالاهای مصرفی که در بحبوحه روند سریع تورم ادامه دارد، این کارآفرین حوزه فناوری بحث درباره این وضعیت را در توییتر مطرح کرد.

آقای دورسی که مدیرعاملی شرکت پرداخت دیجیتالی اسکویر را هم بر عهده دارد، در پاسخ به دنبال‌کنندگان‌ خود که اطلاعات بیشتری خواسته بودند، افزود: «به زودی در ایالات متحده و در نتیجه سراسر جهان، با چنین اتفاقی روبه‌رو خواهیم شد.»

جروم پاول، رئیس خزانه‌داری فدرال ایالات متحده، نیز هفته پیش گفته بود «احتمال دارد» فشار تورم «بیش از آنکه قبلا گمان می‌رفت ادامه داشته باشد» و «تا ماه‌های زیادی از سال آینده» دوام داشته باشد.

در میانه بالا رفتن تقاضا برای انرژی، ترک شغل میلیون‌ها نفر و تنگنای زنجیره عرضه در بندرهای ایالات متحده، مردم آمریکا در فروشگاه‌های خواربارفروشی و پمپ بنزین‌ها پول بیشتری می‌پردازند،

تورم افسار گسیخته همه چیز را تغییر می‌دهد و در حال رخ دادن است.

بخشی از این تنگنا به علت آن است که شرکت‌های حمل بار نمی‌توانند کارگر کافی استخدام کنند زیرا همه‌گیری کرونا بازار کار را به رکود دچار کرده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، روز یکشنبه گفته بود که به نظر او، تراز تورم در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به حد معقولی کاهش خواهد یافت.

تورم در پایان ماه سپتامبر ۵.۴ درصد بود و او در مصاحبه با جیک تپر، خبرنگار سی‌ان‌ان، گفت که تا سال آینده به محدوده دو درصد برنمی‌گردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مصاحبه با آقای تپر گفت که تورم در ایالات متحده افسار گسیخته نیست اما اعتراف کرد جهش قیمت‌ها « آشکارا مایه نگرانی است».

تورم شاخص قیمت کالا و خدمات است و وقتی مدتی به طور مهارناپذیری افزایش یابد، به آن تورم افسارگسیخته می‌گویند.

معمولا در حالت تورم افسارگسیخته آهنگ افزایش ماهانه تورم ۵۰ درصد است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز میانگین قیمت خدمات و فراورده‌های مصرفی مثل غذا، خدمات درمانی یا ترابری است.

این شاخص ماه پیش ۰.۴ درصد افزایش داشت که ۰.۱ درصد بیش از پیش‌بینی بود و در قیاس با سال ۲۰۲۰، افزایش سالانه آن ۵.۴ درصد بود.

از سپتامبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱، قیمت گوشت خوک ۱۹ درصد، گوشت گاو ۱۷ درصد، بنزین ۴۲ درصد و خودرو دست‌دوم ۲۴ درصد افزایش داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان