صعود یانیک سینر در رده‌بندی جهانی تنیس و شانس حضور در رقابت‌های تورین

پس از نواک جوکوویچ، سینر تنها تنیسور جوانی است که از سال ۲۰۰۷ به این طرف توانسته است پنج عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد

یانیک سینر، تنیسور ۲۰ ساله و مطرح ایتالیایی-KRISTOF VAN ACCOM / BELGA / AFP

یانیک سینر، تنیسور ۲۰ ساله و مطرح ایتالیایی، با قهرمانی در مسابقات آنتورپ بلژیک، علاوه بر صعود در رده‌بندی جهانی و رسیدن به رتبه یازدهم جدول بهترین تنیس‌بازان جهان، این شانس را خواهد داشت تا در رقابت‌های تنیس مسترز و هشت نفر پایانی که ماه آینده در تورین ایتالیا برگزار می‌شود، شرکت کند.

قهرمانی در مسابقات ۲۵۰ امتیازی بلژیک برای این تنیسور جوان ایتالیایی چهارمین قهرمانی او در سال ۲۰۲۱ و پنجمین قهرمانی در رقابت‌های تنیس به شمار می‌رود. او در دیدار نهایی، به‌سادگی و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ و ۶-۲ از سد شوارتسمن آرژانتینی گذشت. پس از نواک جوکوویچ، سینر تنها تنیسور جوانی است که از سال ۲۰۰۷ به این طرف توانسته است پنج عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

در سال ۲۰۲۱، تنیس‌بازان ایتالیایی نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه داده‌اند. متئو برتینی، دیگر تنیس‌باز ایتالیایی و مرد شماره ۷ جهان، موفق شد با برتری در اولین مسابقه خود در رقابت‌های تنیس اتریش، جواز حضور در رقابت‌های پایانی سال در تورین را به دست آورد. در صورت درخشش یانیک سینر جوان و رسیدنش به مراحل پایانی مسابقات وین در هفته جاری و رقابت‌های تنیس مسترز پاریس که هفته آینده آغاز می‌شود، او دومین تنیسور ایتالیایی خواهد بود که مجوز حضور در رقابت‌های تورین در کشور خود ایتالیا را کسب خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هوبرت هورکاچ لهستانی که برای رسیدن به این مسابقات، با سینر رقابت نزدیکی دارد، در دور اول رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی وین در اتریش، مقابل اندی ماری بریتانیایی قرار گرفت و در یک مسابقه بسیار سخت، بازی را دو بر یک واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

ست اول این مسابقه با برتری ۶-۴ ماری به پایان رسید و بازی در ست دوم بسیار نزدیک پیگیری شد و تنیس‌باز بریتانیای تا مرز پیروزی هم پیش رفت اما هورکاچ در تای‌برک، ست دوم را پیروز شد؛ اما ماری در ست سوم هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و موفق شد ست سوم را ۶-۳ پیروز شود و برنده این مسابقه لقب بگیرد.

اندی ماری از سپتامبر ۲۰۲۱ در بیشتر مسابقات تنیس حضوری موفقی داشته است و به نظر می‌رسد خود را برای حضور پرقدرت در رقابت‌های تنیس سال آینده در استرالیا آماده می‌کند.

مسابقات ۵۰۰ امتیازی وین با شرکت عده زیادی از بازیکنان صاحب‌نام در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود و در یکی از مهم‌ترین مسابقات مرحله نخست، استفانوس سیتسیپاس یونانی و بخت نخست قهرمانی این مسابقات مقابل گریگور دیمیتروف بلغار قرار خواهد گرفت. متئو برتینی نیز در مرحله اول مسابقات موفق شد پاپیرین از استرالیا را در دو ست متوالی با نتایج ۷-۶ و ۶-۳ شکست دهد و به دور دوم مسابقات راه یابد.

بیشتر از ورزش