اختلال در جایگاه‌های سوخت و تشکیل صف‌های طولانی بنزین

سوخت‌گیری با کارت هوشمند در شهرهای مختلف ایران اختلال پیدا کرده و در پمپ بنزین‌ها، صف‌های طولانی تشکیل شده است

 ایلنا

به گزارش ایندیپندنت فارسی، خبرهای روز چهارم آبان ۱۴۰۰ از شهرهای مختلف ایران حاکی از آن است که فعالیت جایگاه‌های سوخت با اختلال روبه‌رو شده و همین موضوع سردرگمی مردم و معطل شدن طولانی آن‌ها در صف‌های پمپ بنزین را سبب شده است.

روابط عمومی وزارت نفت در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با قیمت آزاد بنزین بزنند، اعلام کرده است: «کارشناسان در حال بررسی مشکل فنی ایجاد شده و رفع آن‌اند. هم‌اکنون سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد و با وجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرده است: «مردم نگران نباشند. سامانه آفلاین است و سهمیه‌ها حفظ می‌شود.» علی فروزنده درباره دلیل این اتفاق به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «در سامانه کارت سوخت مشکل فنی رخ داده و شرکت ملی پخش بر همین اساس، سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده تا مردم بتوانند با قیمت آزاد و پرداخت نقدی از خدمات پمپ بنزین‌ها استفاده کنند.»

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت ایران هم گفته است: «مشکل پیش آمده در جایگاه‌های سوخت یک مشکل نرم‌افزاری است». امین رضانواز در گفت‌وگویی تلفنی تاکید کرده است: «زمان رفع مشکل قابل پیش‌بینی نیست. متاسفانه در هشت سال گذشته، به دلیل بی‌توجهی به‌ سامانه هوشمند سوخت، این سامانه مستهلک شده است.»

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هم به این موضوع واکنش نشان داده است. او در پاسخ به شائبه افزایش قیمت بنزین گفته است: «برای گرانی بنزین برنامه‌ای وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌ بنزین‌ها به‌زودی رفع می‌شود.» به گزارش ایسنا، احمد وحیدی تاکید کرده است: «اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌ بنزین‌ها ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به‌زودی رفع می‌شود.»

در کنار این اخبار رسمی، برخی خبرهای غیررسمی از اجرای یک حمله سایبری به تاسیسات نرم‌افزاری سامانه هوشمند سوخت خبر می‌دهد. هنوز هیچ مقام رسمی در جمهوری اسلامی این اخبار غیررسمی را تایید نکرده است.