کاهش محبوبیت بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل

به‌رغم پایین بودن میزان آرای بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل، محبوبیت او همچنان از رئیس جمهوری قبلی بالاتر است

میزای آرای موافق رئیس جمهوری پیشین قبل از ترک قدرت به پایین‌ترین حد خود در تاریخ کشور، یعنی ۳۴ درصد رسید- Angela Weiss / AFP

طبق نظرسنجی جدیدی، محبوبیت رئیس جمهوری جو بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل کاهش یافته است.

طبق جدیدترین نظرسنجی گالوپ که روز جمعه ۳۰ مهر منتشر شد، رئیس جمهوری بایدن در حال حاضر ۳۴ درصد از آرای رأی‌دهندگان مستقل را دارد. در حالی که یک ماه بعد از رسیدنش به قدرت، این شاخص حدود دو برابر بود.

این شاخص در فوریه ۲۰۲۱ میلادی ۶۱ درصد بود و طی نخستین سال ریاست جمهوری وی به تدریج افول کرده است، چنان که نسبت به ماه اوت ۹ درصد، ماه ژوئن ۲۱ درصد، و در کل نسبت به فوریه ۲۷ درصد کاهش یافته است.

به‌رغم آمار نگران‌کننده محبوبیت رئیس جمهوری در میان رأی‌دهندگان مستقل، طبق این نظرسنجی میزان محبوبیت او در میان کل رأی‌دهندگان تغییری نکرده و برابر ۴۲ درصد است. موضوع نگران‌کننده برای دمکرات‌ها در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای، این است که محبوبیت آقای بایدن پس از افت شدید در ماه سپتامبر، همچنان حدود ۴۲ درصد باقی مانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش مؤسسه گالوپ آمده است: «در گرماگرم اوج‌گیری بیماری کرونا در ایالات متحده، محبوبیت او در ماه ژوئیه ۵۰ درصد و در ماه اوت ۴۹ درصد افت داشته است. احتمالاً خروج جنجالی ایالات متحده از افغانستان که در اواخر ماه اوت رخ داد و مرگ بیش از ده‌ نفر از کارکنان ارتش ایالات متحده بر اثر حمله‌های تروریستی در فرودگاه کابل را به همراه داشت، دلیل افت بیشتر میزان رضایت از عملکرد بایدن و کاهش آن به ۴۳ درصد بوده است.»

همان‌طور که نظرسنجی‌های پیشین نشان می‌داد، تفکیک میزان محبوبیت رئیس جمهوری منطبق با خط و خطوط حزبی است، چنان که اکثریت قریب به‌اتفاق دمکرات‌ها (۹۲ درصد) از عملکرد آقای بایدن رضایت دارند و اکثریت قریب به‌اتفاق جمهوری‌خواهان (۹۶ درصد) از عملکرد او ناراضی هستند.

به‌رغم پایین بودن میزان آرای آقای بایدن در میان رأی‌دهندگان مستقل، محبوبیت او هم‌چنان از رئیس جمهوری قبلی بالاتر است. میزای آرای موافق رئیس جمهوری پیشین قبل از ترک قدرت به پایین‌ترین حد خود در تاریخ کشور، یعنی ۳۴ درصد رسید. متوسط آرای موافق آقای ترامپ در دوره مشابه دوره فعلی آقای بایدن، ۳۶.۹ درصد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان