باد شدید مسابقات تنیس در صحرای کالیفرنیا را با مشکل مواجه کرد

در نخستین مسابقه، دیمیتروف بلغار مقابل اوپلکای غول‌پیکر قرار گرفت و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و۶-۴ پیروز شود

وزش باد شدید جهت توپ را مرتب عوض می‌کرد و بازیکنان مجبور بودند برای رد کردن توپ از ضرباتی عجیب استفاده کنند - Clive Brunskill/AFP

دور سوم رقابت‌های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی ایندیان ولز در ایالت کالیفرنیا کمی متفاوت برگزار شد و بازیکنان در جریان مسابقه با مشکل مواجه شدند زیرا وزش باد بسیار شدید هنگام مسابقه، بر کیفیت بازی‌ها و عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشت و باعث شد بسیاری از نتیجه‌ها تغییر کند.

در نخستین مسابقه، دیمیتروف بلغار مقابل اوپلکای غول‌پیکر قرار گرفت و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و۶-۴ پیروز شود و این مرحله را به‌راحتی پشت سر گذارد. جریان باد در این بازی به شکلی بود که بازیکن آمریکایی یعنی اوپلکا را هنگام مسابقه بسیار کلافه کرده بود و او نمی‌توانست به توپ درست ضربه بزند. وزش باد شدید جهت توپ را مرتب عوض می‌کرد و بازیکنان مجبور بودند برای رد کردن توپ از ضرباتی عجیب استفاده کنند و همین موضوع باعث شد تا اوپلکا نتواند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارد.

او که به سرویس‌های پرقدرتش مشهور است، به دلیل وزش باد شدید در این مسابقه، مجبور شد از زدن این سرویس‌ها خودداری کند و می‌توان گفت همین موضوع برتری دیمیتروف را در پی داشت. اما این اتفاق فقط به بازی مردان خلاصه نشد و در بخش زنان این موضوع گریبان دنیل کالینز ۲۷ ساله را نیز گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کالینز، تنیس‌باز زن اهل آمریکا و نفر ۲۵ جهان، مقابل انس جابر تونسی، زن شماره ۱۴ جهان، قرار گرفت. دانیل کالینز در چهار گیم ابتدایی مسابقه، ۱۰ خطای سرویس داشت و تمام امتیازها را با اشتباهات زیاد از دست داد و یک رکورد جالب و عجیب در این زمینه از خود به جای گذاشت؛ اما این موضوع از دست او خارج بود چرا که وزش باد شدید باعث شده بود تا او نتواند سرعت سرویس‌های خود را با این شرایط تطبیق دهد و در نهایت هم ست اول را به‌راحتی به حریف واگذار کرد. ست اول برای تماشاگران هم بسیار سخت و کسل‌کننده بود چرا که آن‌ها حتی یک امتیاز حساس را هم شاهد نبودند.

در ست دوم، کالینز سرویس‌های بهتری زد اما در نهایت، این جابر بود که در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و۶-۳ پیروز شد. از نکات جالب در این مسابقه می‌توان به اندام مردانه انس جابر اشاره کرد. انس جابر تونسی در این مسابقه لباسی پوشیده بود که بیشتر تنیس‌بازان مرد از آن استفاده می‌کنند. او به دلیل فرم بدن و عضلات و همچنین چهره در این لباس بسیار شبیه مردان به نظر می‌رسید. شدت ضربات فورهند و بک‌هند و به‌خصوص سرویس‌هایش نیز بی‌شباهت به مردان نیست و از او در این مسابقه تصویری متفاوت به وجود آورد.

جریان شدید باد تمرینات کمرون نوری بریتانیایی را نیز پیش از مسابقه مقابل آگوت، با مشکل روبه‌رو کرد و او مجبور شد تمرین‌های پیش از مسابقه خود را نصفه‌کاره رها کند. کمرون نوری در یک بازی سخت که نزدیک به دو ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید، موفق شد دو بر یک و با نتایج ۶-۴، ۵-۷ و ۶-۳ از سد آگوت اسپانیایی عبور کند و حالا در دور چهارم مسابقات، باید در مقابل تامی پاول از آمریکا قرار بگیرد.

تامی پاول آمریکایی، مرد شماره ۶۰ تنیس مردان جهان، نیز موفق شد در یک بازی سخت روبلف روس را دو بر یک از پیش رو بردارد تا این جریان آب‌وهوا در دور سوم رقابت‌ها، نتایج عجیب بیشتری را رقم زده باشد.

بیشتر از تنيس