تعقیب قانونی افراد مشهور به خاطر تبلیغ برای جشنواره فایر

این مدل‌ها به دلیل ارتباط با این جشنواره موسیقی بدنام سرزنش شده‌اند

کندال جنر و امیلی راتایکوفسکی

ROGER KISBY / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کندال جنر و امیلی راتایکوفسکی از جمله افراد مشهوری هستند که به خاطر تبلیغ برای جشنواره فایر(Fyre Festival) در2017 از آن‌ها شکایت و درخواست غرامت شده است.

این مراسم بدنام که در باهاما برگزار می‌شود و به خاطر فریب دادن خریداران بلیط، به کلاهبرداری متهم شده است، به‌عنوان یک جشنواره لوکس همراه با اقامتگاه‌های مجلل معرفی شده که اجراکنندگان و مهمانان مشهور در آن شرکت می‌کنند.

براساس اسناد دادگاه که وال استریت جورنال به آن دست یافته است، جنر و راتایکوفسکی از جمله کسانی هستند که برای تبلیغ این فستیوال در رسانه‌های اجتماعی پول دریافت کرده‌اند و به دلیل این مشارکت تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

گرگور مسر، سرپرست این مراسم، روز چهارشنبه در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در نیویورک اقامه دعوا کرد و در آستانه برگزاری این مراسم، خواستار بازگرداندن وجوه پرداخت شده به آژانس‌های استعدادیابی، اجراکنندگان و فروشندگان این فستیوال شد.

وال استریت جورنال گزارش داد که کندال جنر برای تبلیغ جشنواره فایر در یک پست اینستاگرامی، که حالا پاک کرده است، ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

جنر در این پست از هواداران خود خواسته تا از کد تخفیف VIP وی استفاده کنند و همین حالا بلیط‌های فستیوال فایر را بخرند.

جنر در پی‌نوشت پست فاش نکرده است که برای این تبلیغ پول دریافت کرده است. در دادخواست ارائه شده آمده است کە چند روز پس از انتشار پست تبلیغاتی فوق، این مدل ۲۳ ساله مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار دیگر دریافت کرده است.

این ستاره برنامه تلویزیونی پابه‌پای خانواده کارداشیان در گفت‌وگو با نیویورک تایمز در مورد نقش خود در تبلیغ برای این جشنواره صحبت کرد.

او گفت: «مردم، برای تبلیغ یا کمک یا هر چیز دیگری، با من تماس می‌گیرند و من اصلا نمی‌دانم که نتیجه کار چگونه خواهد شد. بعضی وقت‌ها عملا داریم ریسک می‌کنیم. من قطعا تا جایی که بتوانم تحقیق می‌کنم، اما گاهی چیز زیادی برای تحقیق وجود ندارد، زیرا یک برند تازه‌کار است و شما باید به آن اعتماد کنید و امیدوار باشید که همانگونه باشد که ادعا می‌کند. شما واقعا نمی‌دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد».

در دادخواست ادعا شده است آژانسی که راتایکوفسکی به‌عنوان مدل برای آنها کار می‌کند مبلغ ۲۹۹۰۰۰ دلار به او پرداخته است تا در اینستاگرام خود برای جشنواره فایر تبلیغ کند. مسر ادعا می‌کند که راتایکوفسکی نیز مانند جنر فاش نکرده است که برای انتشار این پست پول دریافت کرده است.

برخی از افراد مشهور دیگر که در اسناد دادگاه از آنها اسم برد شده عبارتند از اجراکنند‌گانی مانند میگوس، لیل یاتی و پوشاتی که قرار بود در فستیوال فایر نقش بازی کنند.

در ماه اکتبر، بنیانگذار جشنواره فایر، بیلی مک فارلند، پس از آنکه به دو مورد کلاهبرداری الکترونیکی در ارتباط با این فسیتوال اعتراف کرد، به شش سال زندان محکوم شد.

یک قاضی ایالات متحده در زمان صدور حکم، گفت او یک کلاهبردار سریالی است که بیشتر عمرش را به فریبکاری گذرانده است.

ایندیپندنت با نمایندگان جنر، راتایکوفسکی، میگوس، لیل یاتی و پوشا تی تماس گرفته است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی