به دلیل کمبود سوخت، لبنان در خاموشی کامل فرو رفت

تاکنون سه محموله سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حزب‌الله لبنان ارسال شده است

سازمان برق لبنان پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل کمبود سوخت، احتمال قطع برق و خاموشی سراسری وجود دارد- Martin BERNETTI / AFP

پس از هشدار سازمان برق لبنان درباره اتمام سوخت نیروگاه‌ها، منابع لبنانی گزارش دادند برق تمام مناطق آن کشور قطع شده است.

روز شنبه ۹ اکتبر، یک مقام دولتی لبنان به رویترز گفت که پس از تعطیلی دو نیروگاه بزرگ «زهرانی» و «دیر عمار» به دلیل اتمام سوخت مازوت، شبکه برق مرکزی کشور به طور کامل قطع شده است.

این مقام مسئول گفت که شبکه برق لبنان از ظهر شنبه به طور کامل از کار افتاده است و بعید است که تا دوشنبه آینده یا چند روز پس از آن مجددا شروع به کار کند.

این مقام دولتی گفت که شرکت برق سعی خواهد کرد از ذخایر نفتی ارتش برای فعالیت موقت نیروگاه‌ها استفاده کند، اما ادامه این روند در درازمدت ممکن نیست.

سازمان برق لبنان پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل کمبود سوخت، احتمال قطع برق و خاموشی سراسری وجود دارد.

لبنان در نتیجه سال‌ها سوء‌مدیریت و فساد اقتصادی، با بحران کمبود سوخت مواجه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حزب‌الله لبنان، گروه شبه‌‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در بن‌بست‌ سیاسی و وضعیت اقتصادی وخیم لبنان به‌شمار می‌رود.

تاکنون سه محموله سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حزب‌الله لبنان ارسال شده است.

آخرین محموله روز چهارشنبه، ۱۴ مهرماه، به بندر بانیاس در سوریه رسید.

دو هفته قبل از آن نیز دومین محموله سوخت از ایران برای حزب‌الله در بندر بانیاس تخلیه شده بود. اولین محموله، در شهریورماه گذشته با کامیون از سوریه به شمال لبنان منتقل شد.

صنعت نفت ایران از سوی آمریکا تحت تحریم قرار دارد و خرید و فروش نفت آن ممنوع است. حزب‌الله نیز از سوی ایالات متحده و نیز بریتانیا و برخی کشورهای عرب منطقه، به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است و به همراه مقام‌های ارشد آن، تحت تحریم قرار دارد.

بیشتر از جهان