زوج کالیفرنیایی الماسی ۴/۳۸ قیراطی در پارک آرکانزاس پیدا کردند

خانم وردبرگ این الماس را لوسی نامید که هم‌نام گربه خانگی همسرش است

عکس از صفحه توییتر Arkansas State Parks

زوجی کالیفرنیایی که «درست در جایی که باید باشند»‌ بودند، یک قطعه الماس زرد ۴/۳۸ قیراطی در پارک ایالتی کریتور آو دایموندز (به معنای لغوی دهانهٔ الماس‌ها) در ایالت آرکانزاس پیدا کردند که بزرگ‌ترین قطعه پیدا شده در سال جاری است.

نورین و مایکل وردبرگ مشغول بازدید از پارک ملی هات اسپرینگز بودند که تصمیم گرفتند دور زده و سری به پارک کریتور آو دایموندز بزنند.

اطلاعیه مطبوعاتی منتشر شده در ۲۳ سپتامبر از طرف پارک درباره این کشف، که تازه در ماه اکتبر به طور گسترده‌ای پخش شد، می‌گوید که آن زوج تازه فقط یک ساعت بود که به آنجا آمده بودند که خانم وردبرگ «جواهری درخشان را روی زمین» دید.

از خانم وردبرگ در این اطلاعیه مطبوعاتی نقل شده است که می‌گوید: «در آن لحظه نمی‌دانستم که این الماس است، اما تمیز و درخشان بود و به همین خاطر آن را برداشتم.»

این زوج بعد به مرکز کشف الماس پارک رفتند که تایید کرد آن شیء زرد درخشان و شبیه آب‌نبات درواقع یک قطعه الماس است.

مسئولان پارک گفتند که بارش شدید باران در دو روز پیش از بازدید خانواده وردبرگ، شرایطی مناسب را برای کشف این جواهر فراهم آورده بود.

ویمان کاکس، راهنمای پارک، گفت: «وقتی خانم وردبرگ دو روز بعد به بازدید پارک آمد، زمین کمی خشک شده بود و خورشید می‌تابید. او درست در جایی بود که باید باشد، و درخشش این الماس را در نور آفتاب هنگام صبح ببیند.»

خانم وردبرگ این الماس را لوسی نامید که هم‌نام گربه خانگی همسرش است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سی‌بی‌اس نیوز گزارش کرد که این زوج از آن زمان تا کنون به کالیفرنیا بازگشته‌اند، ولی هنوز تصمیم نگرفته‌اند که با جواهر جدید خود چه کنند. آن‌ها هنوز الماس را برای تعیین قیمت هم به کسی نشان نداده‌اند.

آقای کاکس گفت که مسئولان پارک آرکانزاس آموزش لازم برای تعیین قیمت یا درجه الماس‌های پیدا شده در پارک را ندیده‌اند، ولی می‌توانند منابعی را به کاشفان معرفی کنند که جواهرهای کشف شده را تشخیص دهند و آن‌ها را ثبت کنند.

ارزش‌گذاری الماس به تراش و درجه‌بندی آن نیز بستگی دارد.

برای مثال، الماس «استراون واگنر» که در سال ۱۹۹۰ در همین پارک پیدا شد، الماس سفیدی ۳.۰۳ قیراطی بود که در سال ۱۹۹۷ به شکل جواهر گِردی ۱/۰۹ قیراطی تراشیده شد.

به گفته آقای کاکس، الماس استراون واگنر که جامعه جواهرات آمریکا آن را «عالی» درجه‌بندی کرده بود، بر روی حلقه‌ای طلایی و پلاتینیومی سوار شد و سپس از طریق کمک‌های مالی بخش خصوصی، توسط دولت آرکانزاس به قیمت ۳۶هزار دلار خریده شد.

آرکانزاس تنها ایالت آمریکا است که معدن الماس عمومی دارد. بازدیدکنندگان باید مبلغ ۱۰ دلار برای ورود به پارک بپردازند. هزینه‌های دیگری هم برای خرید ابزارهایی که برای کشف الماس نیاز است وجود دارد. این پارک سیاست «جوینده یابنده است» را اجرا می‌کند که طبق آن، بازدیدکنندگان اجازه دارند جواهرهای کشف شده را برای خود نگه دارند.

طبق اطلاعیه‌های مطبوعاتی منتشر شده، از سال ۱۹۰۶ تا کنون بیش از ۷۵هزار قطعه الماس در این پارک پیدا شده است. الماس خانم وردبرگ یکی از ۲۵۸ قطعه الماسی است که در سال گذشته در آنجا پیدا شد.

بزرگ‌ترین الماسی که تا کنون در این پارک کشف شده، «آنکل سام» نام‌گذاری شده است. وزن این الماس که در سال ۱۹۲۴ کشف شد، ۴۰.۲۳ قیراط تخمین زده شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی