تیراندازی در شهر جلال‌آباد افغانستان: چهار تن از جمله یک خبرنگار کشته شدند

جلال‌آباد از پایگاه‌های اصلی گروه داعش شاخه خراسان، در افغانستان است

سید معروف سادات، نویسنده و خبرنگار- Enikass TV

در تیراندازی مردان مسلح در ناحیه سوم شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان که حوالی ساعت شش عصر به وقت محلی رخ داد، چهار تن، از جمله سیدمعروف سادات، نویسنده و خبرنگار، جان باخته‌اند. تلویزیون محلی انعکاس که در جلال‌آباد مستقر است، با پخش این خبر افزوده است که عامل این حمله هنوز مشخص نشده است.

انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان و کمیته دفاع از خبرنگاران با پخش اعلامیه‌هایی، ضمن تایید خبر کشته شدن سید معروف سادات و محکوم کردن آن حمله، از بدتر شدن اوضاع  فعالیت رسانه‌ها و تهدید روزافزون علیه خبرنگاران ابراز نگرانی کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جلال‌آباد از پایگاه‌های اصلی گروه داعش شاخه خراسان، در افغانستان است. طی هفته‌های اخیر و پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، حملات هدفمندی از سوی نیروهای داعش در این شهر رخ داده است که قربانیانی نیز در پی داشته است. 

هدف بیشترین حملاتی که تاکنون در شهر جلال‌آباد به وقوع پیوسته، اعضای طالبان بوده است. دو هفته قبل و پس از افزایش حملات در این شهر، یک مسئول محلی طالبان از بازداشت چهل تن در پیوند با حملات هدفمند، جاسازی مین، و ترور افراد در آن شهر خبر داده بود. 

روز  شنبه گذشته، ۲۵ سپتامبر، نیز یک واسطه نظامی طالبان در ناحیه اول شهر جلال‌آباد آماج یک انفجار قرار گرفت که در نتیجه آن هشت تن از اعضای طالبان کشته شدند. 

با این حال، در پی افزایش این رویدادها، اعضای ارشد دولت طالبان آن حملات را دارای اهمیت زیاد ندانسته‌اند و از جمله ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ، به رسانه‌ها گفته است که داعش تهدید بزرگی برای آنان نیست و به‌زودی فعالیت‌های آن گروه در افغانستان خنثی می‌شود.