کیفیت هوای تهران ناسالم اعلام شد؛ طوفان حاره‌ای در سیستان و بلوچستان

مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی مدارس جنوب این استان بر اثر طوفان حاره‌ای خبر داد

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام کرد، با وزش باد و افزایش گرد و غبار فرا استانی و محلی از بعد از ظهر جمعه کیفیت هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون وارد شرایط ناسالم شده و این وضعیت تا دوشنبه ادامه دارد.

همزمان دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی مدارس جنوب این استان بر اثر طوفان حاره‌ای خبر داد و از ساکنان مناطق جنوبی استان خواست از خروج از منازل، حضور در مناطق پرخطر و از اطراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان این که قطعا محدودیت تردد در طول جاده‌ها خواهیم داشت، گفت امکانات و ماشین‌آلات مورد نیاز توسط دستگاه‌های اجرایی به منطقه منتقل شده و مدیران اجرایی هم در محل وقوع طوفان مستقر هستند.

علیرضا شهرکی در ادامه اعلام کرد که یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روستاهایی که در معرض سیل و طوفان هستند «دستور تخلیه» است، که توسط فرمانداران تنظیم و اقدام می‌شود و افزود، نیروهای امدادی و خدماتی نیز به صورت آماده‌باش در منطقه حضور دارند.

او گفت سامانه اصلی امشب وارد می‌شود و تا حداکثر یکشنبه آینده از منطقه خارج خواهد شد و افزود: دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار مهمترین شهرستان‌های در معرض خطر مستقیم در ساحل هستند و چون طوفان دارای دامنه‌ای تا ۱۰۰ کیلومتری ساحل است، قصرفند، فنوج، سرباز و راسک را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.