ادعای نادرست درباره کرونا و کشتار اجباری دام‌ها

نایاب‌ شدن داروی «ایورمکتین»، احتمالا احشام را بی‌آنکه ضروری باشد، به کشتارگاه می‌فرستند

ادعاهای نادرست مبنی بر این‌‌که «ایورمکتین» می‌تواند کرونا را درمان کند موجب کمبود این دارو شده است. این کمبود می‌تواند منجر به فرستادن حیوانات مزرعه به کشتارگاه شود.

این دارو که برای از بین بردن کرم در اسب‌ و دیگر احشام استفاده می‌شود، بدون اینکه هیچ مدرکی درباره قابلیت آن برای درمان کرونا وجود داشته باشد و با وجود هشدارهای شدید متخصصان بهداشت درباره خطر استفاده از آن، به عنوان درمانی معجزه‌‌آسا برای کرونا معرفی شده است. 

اینک به لطف خریداری ذخایر ایورمکتین دامی از جانب کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند از کرونا جلوگیری کنند، این دارو برای درمان احشام نایاب شده است.

کشاورزان می‌گویند نایاب‌ شدن این دارو می‌تواند به این معنی باشد که مجبور می‌شوند احشام را بی‌آنکه ضروری باشد، به کشتارگاه بفرستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحقیقی که نیویورک تایمز انجام داده است، نشان می‌دهد که دسترسی به بطری‌های ایورمکتین که فروشنده‌ای آن را «طلای مایع» توصیف کرده است برای دامپزشکان و کشاورزان تقریبا غیر ممکن شده است. این نشریه درباره خریداری گزارش کرد که نوبت ۶۰۰ را در صف خرید دارد.

مارک فیلیون، یکی از کشاورزان از مزرعه کیگان‌فیلیون در کارولینای جنوبی، به نیویورک تایمز گفت: «بسیار نگرانم» و توضیح داد اگر هر ۴۰۰ خوک او در ۵ هفتگی با این دارو درمان نشوند و بیمار شوند، ممکن است مجبور شود آن‌ها را ذبح کند.

دکتر کارن امرسون از دامپزشکی امرسون در می‌سی‌سی‌پی ترس‌های مشابهی را تکرار کرد و گفت: «اگر گله دیگری از مرغ با کنه پا داشته باشم، نمی‌توانم به آن‌ها کمک کنم و نمی‌دانم قرار است چه کار کنیم.»

هم‌زمان با هراس از کمبود این دارو نزد آن‌هایی که با حیوانات سروکار دارند، مراکز کنترل سم در ایالات متحده از افزایش افرادی خبر می‌دهد که پس از مصرف ایورمکتین با آن‌ها تماس می‌گیرند. بنا به گفته اداره غذا و داروی آمریکا، این دارو «برای پیشگیری یا درمان کرونا در انسان یا حیوان» مورد تایید این اداره نیست، گرچه «برای استفاده انسان برای درمان عفونت‌های ناشی از برخی کرم‌های انگلی و شپش سر و بیماری‌های پوستی مانند روزاسه مورد تایید است».

با این حال نسخه‌های انسانی و حیوانی دارو یکسان نیست و مصرف مقدار زیادی ایورمکتین، حتی از آن نوع که برای استفاده انسان تجویز می‌شود نیز می‌تواند کشنده باشد.

© The Independent

بیشتر از جهان