واکنش اسرائیل به سخنرانی رئیسی: ایران تهدیدی شفاف برای خاورمیانه است

«رئیسی به فریب جامعه بین‌المللی با دروغ‌هایش ادامه می‌دهد»

صندلی خالی اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل-عکس از Reuters

وزارت امور خارجه اسرائیل در واکنش به سخنرانی ویدیویی ابراهیم رئیسی در سازمان ملل رژیم ایران را تهدیدی شفاف و فوری برای خاورمیانه و جهان توصیف کرد و گفت او با دروغ به فریب جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است: «تهران تروریسم را تامین مالی می‌کند، یک تهدید جهانی است و هیچگاه نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. رئیسی به فریب دادن جامعه بین‌المللی با دروغ‌هایش ادامه می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اورشلیم پست، رئیسی همواره نسبت به رژیم ایران نگرانی داشته اما به طور خاص درباره ابراهیم رئیسی با توجه به سوابقش در اعدام‌های دهه ۶۰ نگران است.

وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید: «دولت جدید ایران را ابراهیم رئیسی قصاب تهران اداره می‌کند که وزرایش به تروریسم متهم هستند و در فهرست تحریم‌های جهانی قرار دارند. رییسی چهره تندروی رژیمی است که سال‌هاست به شهروندان ایران آسیب زده است. این رژیم تروریسم را حمایت و تقویت می‌کند که به بی‌ثباتی کل خاورمیانه می‌انجامد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که جامعه بین‌المللی باید رژیم ایران را محکوم کند و از دستیابی افراطگرایان به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

بیانیه وزارت خارجه اسرائیل تفاوت آشکاری با موضع وزارت خارجه آمریکا دارد که از ادامه دیپلماسی با دولت رئیسی سخن گفته است.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پرسشی درباره ارزیابی سخنرانی ابراهیم رئیسی گفته که در دیپلماسی باز است و به جای تهدید‌ها و اظهارات تند ابراهیم رییسی به دیگر مواضع تهران توجه می‌کند که از بازگشت به میز مذاکره سخن گفته است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در آستانه سخنرانی رئیسی گفته بود که مذاکرات احیای برجام به زودی از سرگرفته می‌شود.

بیشتر از جهان