تنش بین مسی و پوچنینو از همین ابتدای کار

برخی هواداران پی‌اس‌جی معتقدند که پوچتینو به مسی بی‌احترامی کرده، چون او بهترین بازیکن جهان است و باید با او درست رفتار شود

پوچتینو: «ما ۳۵ ستاره در تیم داریم و انتخاب ۱۱ نفر اصلی بسیار دشوار است» - FRANCK FIFE / AFP

تیم فوتبال پاری سن ژرمن در هفته ششم رقابت‌های لیگ ۱ فرانسه در حساس‌ترین مسابقه میزبان تیم فوتبال لیون بود و موفق شد این دیدار حساس را دو بر یک به پایان برساند. اما با وجود این برد، تنش‌های زیادی گریبانگیر این تیم ثروتمند شده است که به حاشیه‌های آن مسابقه، پس از تعویض فوق ستاره آرژانتینی آن در دقیقه ۷۵ بازی، بازمی‌گردد.

ماجرا از این قرار است که در حالی که بازی یاد شده یک بر یک مساوی پیش می‌رفت، پوچتینو تصمیم عجیبی گرفت و مسی را در دقیقه ۷۵ مسابقه تعویض و اشرف حکیمی را جایگزین او کرد. این تعویض ناراحتی مسی را به همراه داشت و باعث شد هنگام تعویض از دست دادن با پوچتینو خودداری کند. او حتی با تکان دادن شانه‌های خود به مربی اشاره‌ کرد که چرا او را تعویض کرده است. او با ناراحتی روی نیمکت ذخیره‌ها نشست و بازیکنان ذخیره از جمله پارادس  سعی داشتند این موضوع را برای او توجیه کنند.

پوچتینو پس از مسابقه هم نخواست به مسی اشاره مستقیمی بکند و گفت: «ما ۳۵ ستاره در تیم داریم و انتخاب ۱۱ نفر اصلی بسیار دشوار است. در مواقعی که نتیجه نمی‌گیریم، باید از نفرات جدید استفاده کنیم و بازیکنان دیگری را به زمین وارد کنیم تا نتیجه را تغییر دهیم. انتخاب از بین همه آن‌ها بسیار سخت است. بعضی وقت‌ها نتیجه می‌دهد و بعضی وقت‌ها نیز در انتخاب آن‌ها اشتباه می‌کنیم. در هر صورت این کاری است که باید انجام دهیم؛ چه کسی خوشش بیاید یا نه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های زیادی به همراه داشت و بیشتر هواداران فوتبال معتقد بودند که رفتار مسی جالب نبوده است و او باید از رونالدو تقلید کند. رونالدو نیز در هفته گذشته در شرایطی مشابه قرار گرفت اما پس از تعویض رفتار بسیار معقول‌تری از او سر زد و با سرمربی خود دست داد. این در حالی است که هواداران فوتبال رونالدو را فرد مغروری می‌دانند اما این رفتار مسی  نظر آن‌ها را کمی تغییر داده است.

هواداران پی‌اس‌جی نیز پس از این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی داشتند و عده‌ای معتقد بودند که پوچتینو به مسی بی‌احترامی کرده چون او بهترین بازیکن جهان است و باید با او درست رفتار شود. عده‌ای دیگر معتقد هم بودند که موفقیت رونالدو و گلزنی او در چند مسابقه‌ای که برای یونایتد انجام داده، فشارها بر مسی را بیشتر کرده است چرا که خبرگزاری‌ها عملکرد او در این چند مسابقه را زیر سوال برده‌ و معتقدند آمدن مسی به پی‌اس‌جی اشتباه بوده و او هنوز نتوانسته است یک گل هم برای پی‌اس‌جی به ثمر برساند.

به نظر می‌رسد تنش‌ها پس از این موضوع بیشتر شده است. افراد نزدیک به مالک قطری باشگاه پی‌اس‌جی با انتشار پیام‌های عجیب در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را به این تصمیم پوچتینو اعلام کرده‌ و حتی غیرمستقیم به او اولتیماتوم داده‌اند. پیام آن‌ها خطاب به سرمربی پی‌اس‌جی این بود: «لندن شهر بسیار زیبایی است و تو این موضوع را به‌خوبی می‌دانی.» این پیام به این معنی است که اگر پوچتینو دوباره این کار را تکرار کند، شاید شغل خود در پی‌اس‌جی را از دست بدهد، همانطور که در تاتنهام نیز چنین شد.

بیشتر از فوتبال