ولیعهد عربستان سعودی برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ را آغاز کرد

توسعه قابلیت‌های انسانی، یکی از اصول تعیین‌شده در مسیر تحقق برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی به شمار می‌رود

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی-AFP

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی، روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر، برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور را آغاز کرد.

توسعه قابلیت‌های انسانی، یکی از اصول تعیین‌شده در مسیر تحقق برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی به شمار می‌رود.

این برنامه شامل یک استراتژی ملی برای تقویت قابلیت‌های شهروندان در داخل عربستان و خارج از آن کشور است و چنان که نشریه الشرق الاوسط نوشته است، با استفاده از فرصت‌های ناشی از تغییرات در جهان صورت خواهد گرفت.

شاهزاده محمد بن سلمان، گفت:‌ «برنامه توسعه قابلیت‌های انسانی، یک استراتژی ملی برای تقویت رقابت در کسب قابلیت‌های انسانی در سطح محلی و جهانی، و با هدف رقابت با توانایی‌ها و بلندپروازی‌های جهانی در بازار کار فعلی و آینده است.» او گفت که این هدف از طریق «تقویت و ارتقاء ارزش‌ها، توسعه مهارت‌های بنیادین و آینده‌نگرانه، و توسعه علم» محقق خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولیعهد عربستان سعودی گفت: «بر اساس اعتمادی که به توانایی‌های شهروندان دارم، این برنامه برای پاسخ به نیازهای تمامی بخش‌های جامعه تدوین شده، و با هدف آماده کردن شهروندان برای آینده، از کودکی تا دانشگاه‌ها، کالج‌ها، موسسات فنی و حرفه‌ای، و نیز بازار کار است.»

او افزود که برنامه فوق در جهت تشکیل اقتصاد قوی بر اساس مهارت، دانش، و سرمایه انسانی است.

شاهزاده محمد بن سلمان گفت:‌ «این برنامه شامل ۸۹ طرح ابتکاری برای رسیدن به ۱۶ هدف استراتژیک در برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است.»

ولیعهد عربستان افزود:‌ «این استراتژی سه رکن دارد: ایجاد مبانی قوی آموزشی، آمادگی برای بازار کار آینده در سطح محلی و جهانی، و ارائه فرصت‌های آموزشی.»

این برنامه توسعه، از جمله شامل تقویت و گسترش مهدکودک‌ها برای تقویت بنیادین آموزش کودکان است. راهنمایی و مشاوره حرفه‌ای نیز به مردم کمک می‌کند تا با شناخت مهارت‌های مورد نیاز بازار، حرفه و اهداف شخصی خود را تعیین کنند. این برنامه همچنین دربرگیرنده ابتکارهایی برای آموزش‌های تکمیلی به نیروی کار برای افزایش بهره‌وری و توانمند ساختن کارآفرینان برای فعالیت بیشتر در آینده است.

جزئیات برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» را شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی،  در ۲۵ آوریل سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود. 

بیشتر از جهان