اسرائیل طرح‌های «حمله ایران» را تقویت کرده است

«هدف کنونی ارتش به حداقل رساندن نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه به ویژه سوریه است»

اسرائیل منتظر تهدید شدن نمی‌ماند و آماده است هر تهدیدی را خنثی و آن را از ریشه قطع کند-JIM WATSON / AFP

آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسراییل از آمادگی‌ تقویت شده این کشور برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران و دیگر تهدید‌های ناشی از جمهوری اسلامی در منطقه خبر داد.

کوخاوی در مصاحبه‌ با «والا» که روز دوشنبه منتشر شده از بودجه دفاعی قابل توجهی خبر داد که اخیرا به همین منظور با آن موافقت شده است. او این پروژه را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت، توانمندی‌های جاسوسی و عملیاتی و تسلیحاتی بییشتری در این کار دخیل است.

کوخاوی گفت: «هدف کنونی ارتش به حداقل رساندن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رییس ستاد کل ارتش اسراییل، حمله‌ها و دیگر عملیات اسراییل به طور قابل ملاحظه‌ایی حضور جمهوری اسلامی در شمال سوریه را کاهش داد و ارتش در مختل کردن راه‌های قاچاق حزب‌الله و حماس از ایران بسیار فعال بوده است.

کوخاوی گفت که ارتش اسراییل با عمق بیشتر و در سراسر خاورمیانه فعال است و منتظر تهدید نمی‌ماند و برای خنثی کردن هرگونه تهدیدی و قطع ریشه آن آماده است.

وزیر دفاع اسراییل نیز ماه گذشته تهدید‌هایی را علیه ایران مطرح کرده و به دیپلمات‌های خارجی هشدار داده بود که ممکن است ارتش اسراییل علیه ایران اقدام کند.

اسراییل در ماه‌های گذشته بارها به مواضع گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در سوریه حمله کرده است.

همچنین اقداماتی نظیر انفجار در نطنز یا کشته شدن محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای نظامی ایران به اسراییل نسبت داده شده است.

اقداماتی که با هدف به تاخیر انداختن پیشرفت هسته‌ای‌ جمهوری اسلامی انجام شده است.

اسراییل هیچگاه به طور رسمی مسئولیت این حمله‌ها را نپذیرفته اما مقامات تل‌آویو همواره تهدید کرده‌اند که برای اقدام علیه ایران آماده‌اند. آنها می‌گویند به هر ترتیب ممکن مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شوند.

تهران که برنامه‌های هسته‌ای خود را صلح‌آمیز می‌خواند اخیرا نسبت به ادامه مذاکرات احیای برجام با دولت جو بایدن، ابراز تمایل کرده است.

این در حالی است که نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید اسراییل بازگشت به برجام را بی‌معنی می‌داند و از دولت بایدن می‌خواهد در صورت احیا نشدن برجام طرح جایگزینی را با اسراییل هماهنگ کند.

بیشتر از جهان