صلاح‌الدین ربانی خطاب به طالبان: حمله به مرکز مقاومت چیزی جز بدنامی برای شما ندارد

اجازه دهید مردم افغانستان به یک نظام و ساختار مردمی دست یابند

صلاح الدین ربانی از رهبران سیاسی افغانستان روز جمعه، ۱۲ شهریور، با انتشار ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به رهبران طالبان گفت که حمله به مرکز مقاومت در پنجشیر نه تنها دستاوردی برای شما نخواهد داشت بلکه سبب بدنامی تاریخی شما خواهد شد.

سرپرست پیشین وزارت خارجه افغانستان در این ویدیو تاکید کرد که مقاومت در پنجشیر در برابر سیاست زور و فشار حق مشروع مردم است و همه مردم افغانستان از آن حمایت می‌کنند.

 آقای ربانی افزود: حمله به این منطقه که ساکنانش پیوندهای عمیقی با شما دارند فردا مایه تاثر و شرمساری شما خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این سیاستمدار افغان در صورت تداوم و اعمال سیاست فشار، زور و خشونت علیه مردم، دیر یا زود شاهد مقاومت‌های مردمی در سایر مناطق افغانستان خواهیم بود.

صلاح الدین ربانی در ادامه گفت در شرایطی که پنجشیر به پایگاه مقاوم مشروع مردم افغانستان بدل شده و طرف‌های مختلف سیاسی به بحث جامع و ایجاد یک نقشه راه برای آینده افغانستان تاکید دارند انتظار مردم، از تحریک طالبان این است که تا رسیدن به یک راه حل معقول و مورد قبول مردم افغانستان از حمله علیه پایگاه مقاومت در پنجشیر خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از این پیام گفت در شرایطی که هیچ نیروی خارجی در کشور وجود ندارد و بهانه‌های دروغین قبلی برای تداوم جنگ و ویرانی باقی نمانده است، تاکید بر سیاست جنگ و ارعاب، تداوم سیاست ناکام و استبدادی مثل حکومت گذشته است که منجر به شکست خواهد شد.

وی افزود اجازه دهید تا مسائل از طریق گفت‌و‌گوهای جامع مورد بحث قرار گرفته و از طریق مقاومت و گفت‌و‌گو، مردم افغانستان به یک نظام و ساختار مردمی دست یابند که از یک سو پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و از سوی دیگر همه ساکنین این سرزمین خود را به معنی واقعی در آن شریک بدانند.

ساعاتی پیش خبرهایی مبنی بر سقوط پنجشیر منتشر شد که توسط رهبران جبهه مقاومت تکذیب شد.