صالح: طالبان مسیر دسترسی به خدمات انسان‌دوستانه در منطقه را مسدود کرده است

«طالبان مردان مسن پنجشیر را وادار می‌کنند با راه رفتن روی میدان مین به عنوان «مین‌روب» عمل کنند»

امرالله صالح در پایان از سازمان ملل متحد و رهبران جهان خواسته است به این «رفتار جنایتکارانه و تروریستی» طالبان توجه کنند-عکس از ارگ

امرالله صالح که به همراه احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود فقید، رهبری جبهه مقاومت در برابر گروه طالبان را بر عهده دارد، روز جمعه در رشته پیام‌هایی در حساب توییتر خود شرح داد که طالبان مسیر دسترسی به خدمات انسان‌دوستانه در منطقه را مسدود کرده است.

به گفته معاون اشرف غنی، رئیس‌جمهوری فراری افغانستان، نیروهای طالبان ضمن اعمال تبعیض‌های قومی، قطع برق و ارتباطات تلفنی و مسدود کردن دسترسی به دارو، مردان مسن پنجشیر را وادار می‌کنند با راه رفتن روی میدان مین به عنوان «مین‌روب» عمل کنند.

وی در ادامه این پیام‌ها نوشته است: «در طول ۲۳ سال گذشته و از زمان آغاز (فعالیت) اورژانس بیمارستان‌ها ما هرگز دسترسی طالبان به آن‌ها را قطع نکردیم. طالب‌ها در حال ارتکاب جنایات جنگی‌اند و هیچ احترامی برای قوانین بشردوستانه بین‌المللی قائل نیستند.»

امرالله صالح در پایان از سازمان ملل متحد و رهبران جهان خواسته است به این «رفتار جنایتکارانه و تروریستی» طالبان توجه کنند.

طالبان در مرداد ماه تقریبا تمامی مناطق افغانستان را به کنترل خود در آورد، اما استان پنجشیر در شمال شرق این کشور همچنان مقاومت می‌کند و جبهه مقاومت ملی یا ائتلاف شمال به رهبری امرالله صالح و احمد مسعود، در روزهای اخیر درگیری‌های سنگینی با طالبان داشته است.