فرود هواپیمای قطری حامل یک تیم فنی در فرودگاه کابل برای کمک به بازگشایی آن

یک منبع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفت حدود هزار تن از کارکنان فرودگاه کابل در جریان خروج شهروندان و نظامیان خارجی و همیاران افغان آنها، از کشور خارج شده‌اند

یک فروند هواپیمای قطری حامل یک تیم فنی برای گفت‌وگو درباره ازسرگیری فعالیت‌های فرودگاه بین‌الملل کابل در پی قدرت‌گیری طالبان در افغانستان، روز چهارشنبه وارد این کشور شد.

به گزارش دوحه نیوز، منابع آگاه فرود آمدن این هواپیمایی خطوط هوایی قطر را در فرودگاه حامد کرزای تایید کردند و تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز لحظه فرود آن را در باند فرودگاه نشان می دهند.

این نخستین هواپیمایی است که از روز گذشته و اعلام خروج کامل نیروهای نظامی خارجی از افغانستان، وارد فرودگاه کابل می‌شود.

یک منبع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفته است حدود هزار تن از کارکنان و تکنسین‌های فرودگاه کابل در جریان خروج شهروندان و نظامیان خارجی و همیاران افغان آنها، از کشور خارج شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آنجا که نیروی کافی برای مدیریت فرودگاه حضور ندارد، تردد هواپیما‌ها و فعالیت‌های روزانه آن متوقف شده است.

بیش از ۱۲۳ هزار شهروند خارجی و افغان تا روز سه‌شنبه ۳۱ اوت از افغانستان خارج شدند و بسیاری از افغانستانی‌ها همچنان در پی راهی برای ترک کشورشان که اکنون تحت سلطه طالبان قرار دارد، هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از قول یک منبع آگاه نوشت، «در حالی که هنوز توافق نهایی برای ارائه کمک‌های فنی به طالبان برای اداره فرودگاه حاصل نشده است، تیم فنی قطر طبق خواسته طرف‌های دیگر، دست به این ابتکار زده است.»

به گفته این منبع، مذاکرات در سطوح امنیتی و عملیاتی در جریان است.

دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر قرار دارد و این کشور کوچک اما ثروتمند حاشیه جنوبی خلیج فارس، تاکنون میزبان چندین دور مذاکرات بین طالبان و آمریکا و نمایندگان دولت پیشین افغانستان بوده است.