دو دانش‌آموز و سرقت یک میلیون دلار بیت‌کوین: پول را پس نمی‌دهیم

«به نظر می‌رسد پسرتان با استفاده از بدافزار در فضای مجازی پول از مردم می‌دزدد»

بدافزار رایانه‌ای که آن‌ دو طراحی کرده بودند، بیت‌کوین‌ها را مستقیماً به حسابی به نام خودشان منتقل کرده است - pexels

طبق یک پرونده قضایی، دو دانش‌آموز بریتانیایی مبلغی بیت‌کوین به ارزش حدود یک میلیون دلار از کیف پول دیجیتال مردی اهل کلورادو سرقت کرده‌اند و خانواده‌هاشان از پس دادن پول سر باز زده‌اند.

بِنِدیکت تامپسون و اولیور رید، در دادگاهی در ایالات متحده متهم به دست داشتن در سرقت سال ۲۰۱۸ هستند. این دو در آن زمان هنوز به سن قانونی نرسیده بودند.

اَندرو شوبِر ادعا می‌کند که کیف پول رمزارزی به اسم «الِکتروم اَتم» دریافت کرده است و وقتی خواسته ۱۶.۴ بیت‌کوین خود را (که از پنجشنبه هفته گذشته حدود ۷۷۰ هزار دلار ارزش دارد) به آن کیف انتقال دهد، بدافزار رایانه‌ای که آن‌ دو طراحی کرده بودند، بیت‌کوین‌ها را مستقیماً به حسابی به نام خودشان منتقل کرده است.

در پرونده شکایت آمده است: «آن زمان، آقای شوبر بر این باور بود که تنها در حال تبادل اطلاعات با کیف پول رمزارزی خود است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«اما بندیکت یا اولیور یا هر دو، با استفاده از بدافزار، در جریان تبادل اطلاعات بین آقای شوبر و زنجیره بلوکی بیت‌کوین دخالت کرده‌اند و آن ‌را تغییر داده‌اند.»

در این پرونده، آقای بندیکت اهل ساوت‌همپتونِ همپشایر معرفی شده است که «در حال حاضر در  دانشگاه وارویک در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می‌کند.»

آقای رید نیز اهل بردفوردِ یورکشایر غربی معرفی شده است که در دانشکده گرین‌هِد در هدرزفیلد، علوم رایانه خوانده است.

در شکایت‌نامه آمده است که آقای شوبر مبلغ ۱۰ هزار دلار برای ردیابی افرادی که به باور او بیت‌کوین‌هایش را دزدیده‌اند، هزینه کرده است، و سپس در نامه‌ای از والدین آن‌ها خواسته که پول را پس دهند.

در آن نامه به والدین دو دانش‌اموز مذکور (متن نامه در پرونده موجود است) آمده است: «به نظر می‌رسد پسرتان با استفاده از بدافزار در فضای مجازی پول از مردم می‌دزدد.»

«مدارک کافی برای اثبات گناهکاری‌اش داریم... خودتان از او بپرسید. شاید فکر کرده مرتکب شوخی بی‌خطری شده است، اما اثر کارش بر زندگی من جدی بوده است.»

در متن شکایت، آقای شوبر به شرح اثرات این دزدی بر زندگی‌اش می‌پردازد.

در بخش‌هایی از پرونده شکایت آمده است: «او (شوبر) روزهای متمادی بعد از آن اتفاق نخوابید و غذا نخورد و طی سه سال گذشته شدیداً ناراحت و مضطرب بوده است.»

«در زمان سرقت، تقریبا ۹۵ درصد دارایی خالص وی در قالب این ارز دیجیتالی بوده است.»

"آقای شوبر قصد داشت سرانجام از درآمد حاصل از فروش ارز دیجیتالی‌اش در خرید خانه و حمایت از خانواده‌اش استفاده کند.»

وقتی هیچ جوابی از خانواده‌ها نگرفت، در ماه مه به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در کلرادو شکایت کرد.

در ماه اوت، وکلای هِیزل داوینا ولز، مادر الیور رید، اسناد و مدارکی به دادگاه ارائه کردند با این استدلال که مهلت دو ساله آقای شوبر برای تشکیل پرونده منقضی شده  است و از قاضی خواستند شکایت را رد کند.

ایندیپندنت با خانواده الیور رید تماس گرفته است و نظرشان را در این مورد جویا شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان