ادای احترام بایدن به پیکر سربازان آمریکایی کشته شده در انفجار فرودگاه کابل

روز پنجشنبه یک حمله انتحاری، فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی و مناطق اطراف آن را لرزاند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، همسرش جیل و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، دستشان را روی سینه گذاشته و با چشمان بسته نیایش می‌کنند - SAUL LOEB / AFP

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه همراه همسرش به ایالت دِلِوِر رفت تا به پیکر سیزده سرباز آمریکایی که پنجشنبه گذشته در انفجاری در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شدند، ادای احترام کند.

در پایگاه هوایی دُوِر، بستگان کشته‌شدگان شاهد «بازگشت شرافتمندانه» اجساد آنان در مراسمی نظامی بودند.

به گزارش اسوشییتدپرس، هر بار که تابوتی پوشیده در پرچم آمریکا از هواپیمای نظامی بیرون آورده می‌شد و در خودرو سیاه رنگی گذاشته می‌شد، آقای بایدن دستش را روی سینه می‌گذاشت و با چشمان بسته نیایش می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه یک حمله انتحاری فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی و مناطق اطراف آن را لرزاند و در اثر آن، دست‌کم ۱۳ نظامی آمریکایی کشته و ‍۱۸ نفر دیگر زخمی شدند. شمار زیادی از افغان‌ها نیز در آن حمله تروریستی کشته شدند.

رسمی دیرین است که بستگان سربازان کشته شده آمریکایی، به پایگاه هوایی دُوِر می‌روند تا هنگام بازگشت پیکر عزیزانشان به خاک آمریکا، حضور داشته باشند.

در کنار بایدن، جمعی از مقام‌های بلندپایه دولت او، از جمله لوید آستین، وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیز حضور داشتند.