نصرالله از توافق برای ارسال سومین محموله سوخت ایران به لبنان خبر داد

دبیرکل حزب‌الله لبنان : روزهای آینده به آنهایی که در مورد رسیدن این محموله‌ها تردید دارند ثابت خواهیم کرد که در اشتباه هستند

حسن نصرالله دبیر کل حزب الله-AL-MANAR / AFP

دبیرکل حزب‌الله از توافق برای بارگیری و ارسال سومین محموله سوخت از ایران جهت کاهش کمبود شدید سوخت در لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیدحسن نصرالله در یک نطق تلویزیونی گفت، «ما برای بارگیری سومین کشتی توافق کرده‌ایم.»

وی گفت، «روزهای آینده به آنهایی که در مورد رسیدن این محموله‌ها تردید دارند ثابت خواهیم کرد که در اشتباه هستند ... و وقتی اولین کشتی به لبنان برسد حرف‌های ما ثابت خواهد شد.»

رهبر این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران روز دوشنبه گفته بود نخستین کشتی حامل سوخت که از سواحل ایران حرکت کرده به زودی به دست این گروه در لبنان می‌رسد و محموله‌های دیگری نیز در راهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن نصرالله ۲۸ مرداد ماه از حرکت نخستین نفتکش حامل سوخت ایران به سمت لبنان خبر داده و گفته بود که این کشتی حامل گازوئیل است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اول شهریور ماه اعلام کرد در صورت نیاز، ایران آماده ارسال محموله‌های سوختی بیشتر به لبنان است.

روزنامه تایمز اسرائیل پیشتر اظهارات نصرالله را گردن‌کشی در برابر آمریکا و اسرائیل خواند و گفت او توضیح نداده که نفتکش از چه مسیری به لبنان خواهد رسید.

صنعت نفت ایران تحت تحریم است و در عین حال تنش بین ایران اسرائیل در ماه‌های گذشته بالا گرفته و به کشتی‌های دو طرف حملاتی شده که هر کدام دیگری را مسئول می‌داند.

لبنان در دو سال اخیر با یک بحران شدید اقتصادی روبرو بوده است؛ ذخایر سوخت این کشور رو به اتمام است و ارائه خدمات اساسی یا به کمترین سطح رسیده یا در مواردی حتی قطع شده است.

بن‌بست سیاسی که در چند سال گذشته گریبان لبنان را گرفته، به این وضعیت دامن زده است.