اعتراض ترامپ به توییتر: دیکتاتورها در آنجا هستند اما من نه!

دونالد ترامپ امکان داشتن حساب کاربری برای طالبان را شرم‌آور خواند

ترامپ نسبت به ممنوعیت داشتن حساب کاربری در توییتر اعتراض دارد - JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ از اینکه به طالبان اجازه داده شده تا پس از تصرف افغانستان به فعالیت خود در توییتر ادامه دهد، انتقاد کرد. این در حالی است که او اجازه داشتن حساب کاربری در این پلتفرم را ندارد.

ترامپ در مصاحبه تلفنی با گرگ کلی از نیوزمکس، در پاسخ به سؤالی در مورد حساب توییتری ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان که از سال ۲۰۱۷ فعال بوده و نماینده یک گروه مسلح است، اظهار داشت این شرم‌آور است وقتی فکر می‌کنید قاتلان، غارتگران، دیکتاتورها و حاکمان وحشتناک برخی کشورها در توییتر حساب کاربری دارند اما رئیس‌جمهور ایالات متحده با صدها میلیون نفر جمعیت، این پلتفرم را ترک می‌کند.

توضیحات حساب ذبیح‌الله مجاهد در حال حاضر چنین است: «حساب رسمی توییتر سخنگوی امارت اسلامی افغانستان». این حساب کاربری که بیش از ۳۲۰ هزار نفر در توییتر دنبالش می‌کنند، از بستر رسانه‌های اجتماعی برای به‌روزرسانی تقریباً مستقیم نحوه چگونگی تصرف کابل توسط گروه شبه نظامی استفاده کرده است.

اینها از جمله اطلاعاتی است که در توییت‌های مجاهد منتشر شده است: «واحدهای نظامی امارت اسلامی برای تأمین امنیت وارد کابل شدند. لشکر در منطقه پل چرخی فتح شد. پیشرفت به طور عادی ادامه می‌یابد.

پایتخت‌های ۹ ولسوالی کابل (استالف، سروبي، ده سبز، قره باغ خاکجبار، پغمان، بگرامي، موسهي، چهاراسیاب، گلدره و شکردره) نیز فتح شد. روزی که گروه کنترل خود را در منطقه اعلام کرد.»

توییتر به آنچه در جنوب آسیا در حال وقوع است پاسخ داده و گفته است که اوضاع را زیر نظر دارد و مردم از بستر توییتر برای کمک گرفتن استفاده می‌کنند.

در بیانیه این شرکت با تاکید بر حفظ امنیت مردم، آمده است: «وضعیت در افغانستان به سرعت در حال تغییر است و ما شاهد هستیم که مردم در این کشور از توییتر برای کمک و کمک گرفتن استفاده می‌کنند. اولویت اصلی توییتر حفظ امنیت مردم است و ما هوشیار هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، توییتر به طور پیشگیرانه به اجرای قوانین خود و مرور محتوایی که سیاست‌های شرکت را نقض می‌کند، ادامه می‌دهد، به‌ویژه پست‌هایی که قوانین آن را در برابر «تجلیل از خشونت و دستکاری و هرزنامه» نقض می‌کند. آقای ترامپ که ممنوعیت دائمی وی برای توییتر در حال حاضر به مدت هشت ماه در حال اجرا است، گفت که او امیدوار است که در شکایتی که علیه غول‌های رسانه‌های اجتماعی گوگل، توییتر و فیس بوک در فلوریدا تشکیل شده است، موفق شود.

با این حال، توییتر به طور پیشگیرانه به اجرای قوانین خود و مرور محتوایی که سیاست‌های شرکت را نقض می‌کند، ادامه می‌دهد. به‌ویژه پست‌هایی که قوانین آن را در مورد «ترویج خشونت و فریب اذهان عمومی» نقض می کند.

دونالد ترامپ که ممنوعیت وی برای داشتن حساب کاربری در توییتر در حال حاضر به هشت ماه رسیده است، گفت که امیدوار است در شکایتی که علیه غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند گوگل، توییتر و فیس‌بوک در فلوریدا انجام شده، موفق شود.

توییتر رئیس جمهور سابق آمریکا را در ۸ ژانویه به دلیل دفاع و تجلیل از حمله گروهی به کنگره، از داشتن حساب کاربری در این پلتفرم منع کرد. دست کم پنج نفر که تلاش می‌کردند در جلسه تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در کنگره اخلال ایجاد کنند، کشته شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان