آمریکا خواستار برگزاری ویدیویی مجمع عمومی سازمان ملل شد

ابراهیم رئیسی در فهرست مقاماتی قرار داشت که از آغاز بنا بود ویدیوی از پیش ضبط شده سخنرانی را به مجمع ارسال کنند

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که قرار بود ۱۲۷ رئیس دولت و ۲۶ نخست‌وزیر در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند-KENA BETANCUR / Getty Images via AFP

آمریکا از بیش از ۱۵۰ کشور جهان که در حال برنامه‌ریزی برای اعزام نمایندگان خود به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل بودند، خواسته‌ است که به جای حضور فیزیکی، ویدیوی سخنرانی خود را به سازمان ملل ارسال کنند. هدف از این اقدام جلوگیری از تبدیل مجمع عمومی سازمان ملل به محلی برای شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

این دومین سال است که مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به طور ویدیویی برگزار می‌شود.

نیویورک هم‌اکنون با توجه به نرخ ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در زمره شهرهای با ریسک خطر بالا قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، نمایندگی آمریکا در نامه‌ای به ۱۹۲ عضو سازمان ملل خواستار آن شده که همه نشست‌های سازمان ملل و رویدادهای حاشیه آن به طور مجازی برگزار شود. بر اساس این گزارش نشست‌های همزمان با مجمع عمومی سازمان ملل که افراد زیادی را به نیویورک می‌آورد به‌طور غیرضروری ریسک را برای جامعه آمریکا، نیویورکی‌ها و دیگر مسافران افزایش می‌دهد.

سندی که به دست آسوشیتدپرس رسیده نشان می‌دهد که دولت بایدن درباره نشست‌های رو در روی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و دیگر نشست‌ها از این دست و افزایش ریسک ابتلا نگران است.

در این گزارش آمده است که آمریکا می‌خواهد همه اقدامات لازم برای برگزاری موفق نشست‌های مهم به شکل مجازی را انجام دهد.

سازمان ملل ماه گذشته از تصمیم حضور محدود رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر خبر داده بود. قرار بود کشورهایی که به دلیل شیوع کرونا امکان اعزام نماینده خود را ندارند نیز ویدیوی سخنرانی‌ها را به مجمع عمومی ارسال کنند. این نشست ۲۱ تا ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که قرار بود ۱۲۷ رئیس دولت و ۲۶ نخست‌وزیر در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند. در گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است که از ۳۸ رهبری که قرار بود ویدیوی از پیش ضبط شده سخنرانی خود را به مجموع عمومی سازمان ملل ارسال کنند، نام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد.

ابراهیم رئیسی که پیروز انتخابات تحریم شده ریاست‌جمهوری ایران اعلام شده، عضوی از هیات مرگ و از اصلی‌ترین چهره‌های اعدام‌های دهه ۶۰ به‌شمار می‌رود. با توجه به سابقه طولانی رئیسی، تردید‌های زیادی درباره امکان سفرهای خارجی او مطرح است.

بیشتر از جهان