سنگ‌پرانی به خانه نخست وزیر منتخب لبنان در اعتراض به انفجار مرگبار مخزن بنزین

انفجار زمانی رخ داد که سربازان مشغول توزیع بنزین ضبط شده از دلالان بازار سیاه بودند

صلیب سرخ لبنان بامداد یکشنبه، ۲۴ مرداد ماه، از انتقال جسد ۲۰ کشته و مجروحان انفجار تانکر حمل سوخت در عکار، به بیمارستان‌های اطراف منطقه خبر دادFATHI AL-MASRI / AFP

تظاهرات‌کنندگان لبنانی روز دوشنبه در اعتراض به انفجار مرگبار مخزن بنزین، به خانه نخست‌وزیر منتخب آن کشور حمله کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، ده‌ها تظاهرات‌ کننده در اطراف خانه نجیب میقاتی گرد‌آمدند، به سوی خانه سنگ پرت کردند، و با ماموران پلیس درگیر شدند.

اعتراض آن‌ها به عملکرد دولت درباره انفجار شدیدی بود که باعث مرگ ۲۷ نفر و مجروح شدن ۷۹ تن دیگر شد.

میقاتی گفت که «دلیل فریادهای مردم» را می‌فهمد، اما آنچه «ویرانگری ناپذیرفتنی» خواند، محکوم کرد.

به گفته ارتش لبنان، انفجار زمانی رخ داد که سربازان مشغول توزیع بنزین ضبط شده از دلالان بازار سیاه بودند.

صلیب سرخ لبنان بامداد یکشنبه، ۲۴ مرداد ماه، از انتقال جسد ۲۰ کشته و مجروحان انفجار تانکر حمل سوخت در عکار، به بیمارستان‌های اطراف منطقه خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی تشدید بحران اقتصادی، کمبود شدید سوخت و صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌های لبنان، ارتش آن کشور از اعزام سربازان خود برای نظارت بر پمپ‌بنزین‌‌ها و مقابله با احتکار بنزین خبر داده بود. ارتش لبنان روز شنبه اعلام کرد هزاران لیتر بنزین و گازوئیل را که توزیع‌کنندگان در پمپ‌‌بنزین‌های سراسر کشور احتکار کرده بودند، مصادره کرده است. اعلام شده بود که بنزین‌های مصادره‌شده به رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی نوشته است که در هنگام انفجار، حدود ۲۰۰ نفر در اطراف تانکر حمل سوخت بوده‌اند.

ویدیوهای منتشرشده از آن حادثه در رسانه‌های اجتماعی، از آتش‌سوزی گسترده پس از انفجار خبر می‌دهند و بنا به گزارش‌ها بسیاری از مجروحان دچار سوختگی بسیار شدید شده‌اند. 

انفجار عکار کمتر از دو هفته پس از نخستین سالگرد انفجار بیروت در تابستان گذشته که بیش از ۲۰۰ کشته برجای گذاشت، رخ داده است. سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان، با مشابه دانستن این دو انفجار، در توییتی نوشت: «کشتار عکار تفاوتی با کشتار بندر ندارد.» 

بیشتر از جهان